AnnaiNorr
Vi har just flyttat till ett hus där min mormor bott. På gården finns ett gäng jordgubbsplantor som kanske inte är i bästa skick.. De verkar ha klarat vintern bra i alla fall och det kommer rätt mycket nytt under det vissnade. Jag tänkte att jag skulle ge dem näring av någon form, men är än så länge väldigt novis på allt vad trädgårdsskötsel heter. Någon som kan rekommendera vad jag ska använda? Kan tillägga att detta är i Piteå..

Tack på förhand!
//Anna
troja
Andvänd ko eller häst gödsel det har jag gjort i många år och jag får jätte fina skördar, jag vet inte om det är rätt men det fungerar hos mig.
Lemonne

Ko- och hästgödsel kan man använda på hösten, det finns bakterier i som inte är lämpliga att få i sig om du gödslar nu på våren under kartbildning. Vill du inte konstgöda med kväve (skjutsar bara på plantornas tillväxt) får du vänta till hösten. Det är då gödsling är som lämpligast, eftersom det är då plantorna koncentrerar sig på att få en så god enducering som möjligt. Jag skulle vänta om jag var du!

Lycka till!

/Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon