Full version: Bevattningstips
evarina
Vi ska stamrenovera hela augusti och kommer inte att kunna komma in i lägenheten särskilt ofta. Alla plantor jag har inne ska jag frakta iväg till mina föräldrar som ska ta hand om dem (jättejobb, tur att man har snälla föräldrar wub.gif ). Det enda trista är att jag inte får pyssla med dem själv under 2 månader (måste åka dit på semestern)
De jag har på balkongen funderar jag på att vattna medels stege och slang (om jag kan få tag på vatten att spruta genom slangen på något sätt), tur att man bor på nedersta våningen.....
Men hur gör jag med min monsterblomma som inte går att flytta på??!! Ska plantera den i en större kruka, för att den inte ska kunna torka ut lika lätt. Fungerar det att ställa en PETflaska uppochner i krukan? Någon som vet var man kan få tag på sådana där bevattningsannordningar som går ut på att man har en hink i mitten och slangar till blommorna (blomman i mitt fall). Funkar dessa?
Desstuom undrar jag om någon har ett förslag angående balkongen om stege och slang idén inte skulle vara genomförbar.

Ojojoj, nu blev det mycket. Hoppas ni kan hjälpa mig.
/Eva
Leo
kolla in www.gardena.se de har massa tips och utrustning typ droppbevattning
Hälsningar
Leo
evarina
Ööö, vilken länk ska jag gå in på för att hitta grejor för inomhusbruk? Hittar bara grejor som ska användas ute.
/Eva
*Felix matte*
Det går alldeles utmärkt att ha upponervänd PET flaska -eller flera
i stora krukor. Vattnet doseras jämnt och växten är varken för torr eller blöt.
I mindre krukor har jag haft 33 cl. flaska och de har klarat sig
bra i 2 veckor.
Det är bra mycket enklare att fylla på flaskor var eller varannan vecka
än att måsta vattna varje dag.
Lycka till!
Leo
Gardena> produktkatalog>bevattningssystem>microdrip
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon