Tobb
Jag har sökt till alnarp till hösten, och letar nu efter någonstans att bo.
Helts ett studentrum/lägenhet. Men det går även med hyrselägenhet, och möjligtvis bostadsrätt men men just det är inte det första jag letar efter...
Eller annan lämplig bostadslösning. Och gärna nära alnarp smile.gif

Lite info om hur jag skulle vilja bo. 1 eller 2 rum, helst badrum i rummet/lägenheten, gärna med eget kök/kokvrå.

Om ni har några tips eller frågor kan ni skriva dem här eller skicka ett meddelande till mig smile.gif

Tack på förhand smile.gif Tobias
Åsa, mälardalen zon 2
Burlövsbostäder i Arlöv bodde jag hos när jag gick på Alnarp, det var cykelavstånd till skolan.

http://www.burlovsbostader.se/

Men det mesta är nära Alnarp det är inte långa avstånd i skåne. Malmö, Åkarp, Lomma, Lund är möjliga bostadsorter. Lomma och Åkarp ligger också på Cykelavstånd från skolan, från Lund, Malmö går pågatåg och buss.

+Det finns ju även studentrum på skolområdet.
Ciczi
I Lomma finns Lommaborgen där många studenter bor, det finns bostäder på campus men de är inte så många.
Alnarps studentkår har en sida som presenterar bostäder och länkar till andra bostadsföretag. Kolla där och lycka till!

Ciczi
Tobb
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 16-05-2007, 11:08) *
Burlövsbostäder i Arlöv bodde jag hos när jag gick på Alnarp, det var cykelavstånd till skolan.
http://www.burlovsbostader.se/
Men det mesta är nära Alnarp det är inte långa avstånd i skåne. Malmö, Åkarp, Lomma, Lund är möjliga bostadsorter. Lomma och Åkarp ligger också på Cykelavstånd från skolan, från Lund, Malmö går pågatåg och buss.
+Det finns ju även studentrum på skolområdet.

Tack för tipset smile.gif ligger i bokmärkena nu smile.gif
Något speciellt område som är trevligt? smile.gif
Tobb
CITAT (Ciczi @ 16-05-2007, 14:38) *
I Lomma finns Lommaborgen där många studenter bor, det finns bostäder på campus men de är inte så många.
Alnarps studentkår har en sida som presenterar bostäder och länkar till andra bostadsföretag. Kolla där och lycka till!

Ciczi

Jag har skrivit ett mail till dem. Och står i kö, men skulle få med något papper om utlottning när jag fick antagningsveskedet... unsure.gif
Får se hur det går.
Lady Hamilton
Håller tummarna för dig Tobb tummenupp.gif
pleximaster
Vi bor i Värpinge By i Lunds västra hörn, en av gårdarna som kallas Värpinge gård brukar hyra, vad jag har hört till bland annat studenter på Alnarp. Då får du närhet till både Lund och Alnarp. De som äger gården heter Wessner, sök Värpinge Gård och Wessner på eniro, du kan väl ringa och kolla om dom har något. Värpinge ligger idylliskt mellan rinnebäcksravinens naturresarvat och Höje Å, mycket trevligt tycker vi själva.

mvh plexi
Tobb
CITAT (pleximaster @ 17-05-2007, 05:56) *
Vi bor i Värpinge By i Lunds västra hörn, en av gårdarna som kallas Värpinge gård brukar hyra, vad jag har hört till bland annat studenter på Alnarp. Då får du närhet till både Lund och Alnarp. De som äger gården heter Wessner, sök Värpinge Gård och Wessner på eniro, du kan väl ringa och kolla om dom har något. Värpinge ligger idylliskt mellan rinnebäcksravinens naturresarvat och Höje Å, mycket trevligt tycker vi själva.
mvh plexi

Tack för tipset smile.gif Har skrivit upp nummret så jag får ringa i veckan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon