Full version: Bougainvillea
_weronica_
Hej

Jag undrar när man kan sätta ut sin bougainvillea??
Hur mycket näring?
Hur mycket vatten?
När den oftast blommar på året??

Tack på förhand

ha en bra dag

mvh

weronica confused.gif
lissa
Jag är ingen expert, men jag vet att den är en riktig värmeälskare, så sätt inte ut den för tidigt, men åtminstonde min står i solen på en söderbalkong, och det trivs den med.
Det är bättre att den får en riktig rotblöta än att gå och skvätta vatten lite då och då. Det gör inget om den torkar upp mellan vattningarna, och tro inte att den alltid är törstig bara för att du ser att den slokar med bladen mitt på dagen i soligt väder.... den gör det för att skydda bladen, det finns fler växter som gör det. .så vänta och se om den rätar ut bladen lite senare, för ibland tror man inte sina ögon hur det kan vara möjligt att den ser fullkomligt nyvattnad ut efter bara några timmar.
På Ibiza och Mallorca växer dom till stora träd, och speciellt Ibiza är en varm, solig och torr ö, och där trivs dom förträffligt ...Lycka till
Alexander-VG-zon3
du kan sätta ut den nu som lissa säger vill den ha det väldigt varmt under sommaren . runt +50c klara den .

du kanske ska sätta den i norr-öst först innan du sätter den soligare så den inte bränns på bladen . sen har du ute den tills det går ner mot +5c på nätterna och sen vintervila runt +15c +10c . sen kan du ta ut den på våren när norr håller +15c sen sätter du den lite soligare i maj . ( ge den ett par veckor med norr och sen öst och sen sol) tillägg vet inte vilken sort du har så ha den inte under +5c den somnar vid +10c och strax under +15c +14c
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon