en liten tanke som slog mig...
Vi ska rulla gräsmatta nu på fredag och jag undrar om man kan helt enkelt kan lägga ut lite scilla eller andra lökar under gräset, innan man rullar ut det menar jag. skulle vara fint under plommonträdet... överlever lökarna detta eller är det bättre att plantera dem senare/i höst i så fall? skulle ju varit smidigt att göra det nu...
pusillus
16-05-2007, 12:48
Tror säkert att det går bra. men om du ångrar dig blir du aldrig av med dem igen. Svårutrotat ogräs kallas de i min trädgård, de tillsammans med vårstjärna, som är ännu värre. Men smaken är som baken!
Jag kasserar massor varje år, vill du ha mot porto kan jag gräva lite till dig!
hmmm, kanske ska fundera lite till först... fast jag tycker att det är jättefint!!!
CITAT (pusillus @ 16-05-2007, 13:48)

Tror säkert att det går bra. men om du ångrar dig blir du aldrig av med dem igen. Svårutrotat ogräs kallas de i min trädgård, de tillsammans med vårstjärna, som är ännu värre. Men smaken är som baken!
Jag kasserar massor varje år, vill du ha mot porto kan jag gräva lite till dig!
Vill du bli av med scilla och vårlök så anmäler jag mig genast!!

Mvh
Fenja
Det låter ju som en väldigt listig idé, måste jag säga, om det nu är som skribenterna tror, att det växer upp igenom (jag har aldrig rullat ut gräsmatta, så jag vet inte riktigt hur mattan ser ut). Om det är ogräs eller ej beror väl på platsen och hur man planerat. Vi har planterat smålökar i gräsmattorna här, men jag tror jorden var så fattig och hård att det blev liksom inget. Här skulle det vara underbart, det vet jag!