Full version: Basilikadjungel
Tant Ester
ojdå... basilika överallt! Ljuvligt förstås, men... - vad ska man göra med dem alla!? Pesto kan jag och basilikatomater kan jag också och frysa in i små kuber har jag läst... men det måste ju finnas fler användningsområden!? Hjälp mig att slippa ut ur denna basilikadjungel som hotar att kväva allt levande i sin väg - vad har ni för fina recept!? tongue.gif

Tack på förhand
/Djungel-Ester
Ingrid på Västkusten
Ljuvligt i bröd t ex :-)
Vinäger :-)

Hälsar ingrid
e_sedell
som dekoration till diverse maträtter.....
Nina H
Lyllos du!! Har slarvat med mina basilikor för ett par år sedan. Hade thai, röd, kanel, citron, grekisk och en stor en som jag fick en kvist av på Kreta. Frys in, frys in (torka inte!) och gör underbart te på i vinter, eller lägg i drinkar, bål. Naturligtvis i vitlöksbröd, aromsmör, olivolja. När tomatsäsongen kommer gör du tomatsås förstås. Inläggning med soltorkade tomater eller vitlök. Hoppsan, nu halkade vi visst in på receptsidan.... (Du kanske skall göra ett anrop där också)
Ta sticklingar, ge bort till vänner och bekanta, de kan inte bli annat än lyckliga.
Jag brukar blanda in örter av olika slag i blombuketter. (Citronmeliss, balsamblad, salvia, myntor, valeriana mm) En ljuvlig doftupplevelse!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon