Full version: växter från odla
Merlin
Nu har jag fallit för frestelsen ...igen rolleyes.gif köpte minikiwisorterna anna och paula och oskar och tre sorters blåbär från odla.
Rosorna jag köpte från odla i höstas mår finfint och har inte frysit ner det minsta rose.gif så jag hoppas att plantorna håller lika hög kvalite den här gången också blomma.gif
Cassandra
Jag blev sugen men undrar hur de förpackas? Kan de inte skadas i posthanteringen?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tror inte de skadas i postgången de packas ju in och det är ju inga jätteväxter det handlar om (Det står att det är småplantor som levereras i 7cm kruka).

Det står att plantorna kommer från elitplantstationen jag har köpt av elitplantsstationen och det har varit mera som en rejäl stickling som är rotad, så man får ju beräkna att brukar det ta 3-4år för en planta att sätta frukt när man köper plantor i handeln får man nog lägga på 1-2år till till den beräkningen när man köper småplantor.
mogge92
Merlin? Du skulle inte kunna lägga upp bild på kiwiplantorna? smile.gif
Merlin
CITAT (mogge92 @ 17-05-2007, 16:06) *
Merlin? Du skulle inte kunna lägga upp bild på kiwiplantorna? smile.gif

Jag ska försöka, jag har dessutom lovat ett flertal odlaiter att visa bilder på ex min passionsfrukt som är rätt stor och sen ska jag försöka skapa ett album...det är så jag skäms blush.gif
mogge92
Ok jag väntar tålmodigt smile.gif
Merlin
Nu har jag fått plantorna från odla. Dom är faktiskt jättefina! tummenupp.gif Blåbären är redan planterade men kiwiplantorna är krukade och står i växthuset tills vi har målat om huset eftersom dom ska spaljeras utmed husväggen sen. Kiwiplantorna har redan blomknoppar så jag ser verkligen fram emot min första skörd bravo.gif !!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon