Full version: Märklig maskros
Smedsborg
Sonen kom rusande idag med en bukett maskrosor i handen o skrek - Mamma, mamma titta vad jag har hittat.

Nu är ju inte maskrosor direkt ovanliga så jag fällde kommentaren - Ojj var de svåra att få tag på.... ohmy.gif
När han kom närmare insåg jag att han inte höll i en bukett utan endast EN maskros med jättebred stjälk och
tre, fyra blommor i ett.

Där fick jag så jag teg duh.gif

[attachment=2732:DSCF0031_edited.JPG]
Alba
Den var minsann ovanlig. Sonen han kan det där med växter. biggrin.gif
Fenja
Sälj den genast på tradera!! (Plantan alltså)
Mvh
Fenja
stennie
Häftigt!! tänk vad naturen kan ställa till med. ohmy.gif
Merlin
CITAT (Fenja @ 17-05-2007, 17:28) *
Sälj den genast på tradera!! (Plantan alltså)
Mvh
Fenja

Haha rotfl.gif a0a.gif jösses Fenja du anar inte hur rätt du har *fniss Jag köpte faktiskt en rosa maskros på tradera i förra veckan, jättesöt för 40 spänn+porto yaay.gif nog är jag tokig......
Nina65
Hahaha tjusig blomma,,,,en siamesisk maskros :-)
Fenja
CITAT (Merlin @ 18-05-2007, 18:17) *
Haha rotfl.gif a0a.gif jösses Fenja du anar inte hur rätt du har *fniss Jag köpte faktiskt en rosa maskros på tradera i förra veckan, jättesöt för 40 spänn+porto yaay.gif nog är jag tokig......

biggrin.gifbiggrin.gif Jodå, jag vet hur det är där!! Tänkte att efter den där dubbla vitsippan som gick för 971 kr eller vad det var så är väl en mysko maskros värd 250 kr i alla fall? biggrin.gif Undrar vad jag kan få för min dubbla gulsippor.... rotfl.gif
Mvh
Fenja
Huggorm
Någon sorts mutation. Vakta plantan och se om det kommer mer blommor, så kanske du kan få frön från den
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 18-05-2007, 18:31) *
biggrin.gif biggrin.gif Jodå, jag vet hur det är där!! Tänkte att efter den där dubbla vitsippan som gick för 971 kr eller vad det var så är väl en mysko maskros värd 250 kr i alla fall? biggrin.gif Undrar vad jag kan få för min dubbla gulsippor.... rotfl.gif
Mvh
Fenja

Av mej kan du få åtminstonde en puss !!!! tongue.gif
Smedsborg
Det glada barnet hittade den på en äng med ca 152 miljoner maskrosor på, så att hitta just den plantan
är nog ett livstidsprojekt.

Men det var kul för han kom och visade den när vi hade trädgårdsloppis i bygdegården så det var många
förundrade åskådare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon