älvan
Hjäääälp!!! -fear-.gif

Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel?!?
Jag planterade min Honungsros "Rosa Helenae" för 2-3 veckor sen. (Bild 1 visar hur den såg ut då)
När jag planterat rosen, fick jag tips om att klippa ner de bruna kvistarna (som ni också ser på Bild 1)
Så jag klippte ner dom, till där det gröna, friska "började"...
Och nu 2-3 veckor efter planteringen ser den allmänt vissen o tradig ut... (Bild 2 visar hur den ser ut nu)
Nu har den både tappat dom fina gröna bladen, (som syns på Bild 1) och dom gröna kvistarna har blivit bruna...

(Nu när jag tittar på bilderna... Har jag ingen aning om var all sand kommer ifrån... blink.gif
Jag har inte lagt dit den jallefall...)

Vad har gått fel me rosen?? Vad kan jag göra för att den ska må bra igen??
Vill juh sååå gärna att den blir fin o ståtlig... För den doftar sååå underbart!! wub.gif
Kajsa
Jag har många nyplanterade rosor som vissnat i alla de små skotten de hade vid planteringen. Ha lite is i magen, rosen kommer igen, det har varit kyligt, torrt i flera veckor nu och rosen ska bilda nya rötter. Nu har det regnat här i Västerås och får vi nu lite värme är rosorna snart på banan, första sommaren går åt att etblera sig, först nästa år blir det lite mer fart.
älvan
Tack så mycket!!! smiley_small_hug.gif
Va glad jag blev, att det inte va värre än så! yahoo.gif

Ha en underbar helg!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon