Full version: Hallon
e_sedell
Jag tänkte anlägga hallonhäck med några olika sorters hallon.
Jag vill ha någon sort gult tidigt, och någon sort gul hösthallon. Sedan något rött hösthallon samt 2-3 röda tidiga som ger ganska mycket skörd.

Vilka arter är lämpligt att välja?
Bör jag avstå från några sorter som är mer känsliga än angra?

Finns det någon som har erfarenheter av någon av följande sorter?

Lloyd George
Mormorshallon
Golden queen
Veten

e_sedell
Ingen som har några synpunkter eller idéer?
Herbert Arvidsson
hej vi har en hel del erfarenhet av de sorter du nämner. Köp en planta av de sorter du kan få tag i och skaffa dig egna erfarenheter. Lycka till hallon är värt att satsa på. Du har ju redan kollat vår hemsida såg vi i ett annat hallonsvar.
e_sedell
Tack så mycket!

Ja, jätte bra hallon-sida!
Verkar va värt att göra ett studiebesök i era odlingar tror jag.
Herbert Arvidsson
Hej igen, såg att du kanske kommer för att se våra "odlingar" då blir du snart besviken. Vi har bara en hel del krukor och spannar med hallon för vår förökning. Just nu håller vi på att plantera om alla små plantor, som ska levereras till Zetas plantskola efter midsommar. Vi tar gärna emot den som vill köpa plantor, men du måste ringa först för att få vägbeskrivning och avtala tid, så att du träffar oss. Information på hemsidan, vi tror att Harplingefolket och våra grannar tröttnar på att vara vägvisare. Alltså ring först, vi vill gärna vara hemma om du kommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon