Full version: Tornfalk på besök
Netha
Igår kväll.. dimma och regn... kom en tornfalk på besök, den satt en stund på grannens balkong och flög sedan vidare.
En mycket suddig men dock bild på besökaren. smile.gif
[attachment=2763:Tornfalk...maj_2007.JPG]
Ciczi
Det är inte varje dag man får så fint främmande biggrin.gif Vet grannen om sitt celebra besök?

Ciczi
zaaritha
Waoow!
Netha
Nej... grannen vet inte om besöket.. de är på resa och kommer hem på söndag, då ska jag berätta. smile.gif

Jag trodde först att det var en brun kärrhök, men efter att ha mailat med ornitolog ( i Japan)
och hon sett bilder och fått mått på balkongbrädor mm... så kom hon fram till att detta var en tornfalk.
Ja se tekniken.. den är väl för fantastisk. smile.gif

Idag såg jag en flock på ca 30st rödhakar bara några meter från huset... vi har ett stort antal fågelarter här
och nu är det fågelsång nästan dygnet runt.
Klockan är 22.45 och vi har fullt dagsljus.
Gillan
Jösses Netha! Vilken timing! tummenupp.gif
yla
underbart netha
naturen ger osss verkligen mycet att må bra av o just nu är de alla fåglarna som kommer tillbaks
Berith
CITAT (zaaritha @ 18-05-2007, 20:28) *
Waoow!

Säger jag också. Och vilken tur du hade som såg den och fick fram kameran. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon