Full version: chiliplanta
tyson1
Hejsan!

Jösses vad alla verkar kunniga och duktiga här!!
Jag är en alldeles färsking på grönbete. Kan i princip 0 och ingenting om trädgård och växter men tycker att det är roligt, tar mina stapplande steg.
Köpte en chiliplanta för ett tag sedan, i fjol fick jag 140 frukter av den, då var de gröna, i år får jag knappt 3-4 stycken och nu är de röda. Plantan har fått flera näringspinnar i år också, tänkte att den behöver lite näring. Undrar om jag skulle ha klippt ner den? Skär i hjärtat att klippa ner mina bebisar. Har satt nya chilifrön, det har kommit upp några små plantor, ska bli spännande att se vad det blir, har glömt bort hur de såg ut, fick fröna förra året.

Tacksam för svar.

missan
KURT
Vad jag vet så blir alla chilifrukter röda/gula/orangea med tiden. Däremot kan de vara gröna under en lång tid.
Åsa, mälardalen zon 2
Japp gröna chilisar = omogen chili de brukar ändra färg efter ett tag (ibland kan det ta ett par månader för frukterna att mogna).

Vet du vilken sorts chili det är? Vilken storlek på kruka har den? Vilken jord? När planterade du om den senast?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon