katah
Jag har inset att jag kan inte odla perenner + allt annat till min tomt oändligt länge utan någon gång tar utan slut,
och funderar redan nästa vår whistling.gif

Vilka sorter ska man satsa på om man tänker sälja?
Åsa, mälardalen zon 2
Om det är vanlig öppen marknad dit allmänheten kommer och inte inbitna växttokar säger jag: De frågar inget alls de tar av de blommor som ser finast ut och som blommar just då, så ska man sälja på en sån marknad på ex. hösten så ska man välja höstblommande perenner.
TantGredelin
Ja, Åsa, visst vill vi köpa det som blommar. Och när man blivit gammal och erfaren beror det mest på alla felmärkta plantor man råkat ut för. Rosa pioner som borde varit vita, vita höstanemoner som skulle ha varit rosa, och rosor som inte hade minsta likhet med etikettnamnet när de väl blommade! Undra på att man vill köpa det man kan se hur det blir!
katah
oups, så har jag inte resonerat alls, intressant!

Jag har funderat att printa och plasta in bilder av några sorter, så att man ser vad det ska bli.

Gäller det samma på våren , att de ska blomma ?

Jag har nära Linköping och gammal-Linköpings växtmarknad, dit kommer väl massa tokar också ? wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon