Gillan
Nu hoppas jag verkligen att "bläddringen" fungerar............

[attachment=2831:2007_05_16_3_002.jpg]
Boxer
wub.gif En rödhake! ...eller hur?
Lillja
ett litet fågelbo....
Boxer
Med en rödhake i ! shy.gif
Gillan
CITAT (Boxer @ 19-05-2007, 09:07) *
Med en rödhake i ! shy.gif

Vad envis du är Boxer giggle.gif ! Fast vi är bara ganska säkra på att det är just en sån.Men kan ni se vad den rackaren har byggt i!! Det var ganska snopet att gå in i vedboden och finna detta kan jag lova w00t.gif

[attachment=2838:2007_05_16_3_001.jpg]
Gillan
Och här kommer en bild på äggen.[attachment=2839:Kopia_av...005_odla.JPG]
Berith
Wow! Sååå häftigt. 000.gif Vi har några -------- här också men jag vet inte var dom bor. dunno.gif
Dealer
Kan de ha byggt boet i ladan confused.gif Hur i all världen kom de in där confused.gif whist.gif blush.gif
Dealer
Tillökning i familjen blomma.gif

[attachment=3530:100_2783.JPG]
Dealer
Vill ni se mer confused.gif Ja det är väl klart. Här kommer dom smiley_small_hug.gif
[attachment=3532:100_2785.JPG]
Anna2
Åhh, vad mysigt!
Alba
Åh så gulligt. Tänk att få följa deras utveckling.

Berith
Grattis, det gjorde ni bra! kompiskram.gif
Gillan
Eftersom vi har varit såååå himla rädda för att skrämma ihjäl de stackarna, har vi knappt vågat gå in i vedboden ens för de nödvändigaste göromål. Därmed missade vi, både deras flygfärdighet och avfärd -cry-.gif . Konstigast är väl att de inte ens syns till i omgivningen! Borde de inte vara kvar här någonstans?
Berith
Så synd, jag ville ju se ju... crying.gif Men en stooooor tummenupp.gif till att ni inte sprang där och störde familjen i onödan! Kanske att dom kommer tillbaka och lägger nästa kull där också?
Gillan
CITAT (Berith @ 17-06-2007, 08:14) *
Så synd, jag ville ju se ju... crying.gif Men en stooooor tummenupp.gif till att ni inte sprang där och störde familjen i onödan! Kanske att dom kommer tillbaka och lägger nästa kull där också?

Ärligt Berith! ..........jag ville också se blush.gif ............men,men, precis som du säger, de kanske kommer tillbaka. Fast jag hoppas att de hittar nån av alla fågelholkar Dealer har byggt nästa gång giggle.gif . Snickarbältet behöver han till annat whist.gif
Gossen Ruda
Dom finns säkert kvar i omgivningen men visar sig inte. Rödhakeungar är ofta borymmare, dom lämnar boet innan dom kan flyga riktigt och sitter sen på skyddade platser och ropar på mat. Ropet är ett svagt högt pipande som kan vara svårt att uppfatta men föräldrarna hör det. Dessa är dessutom väldigt försiktiga när dom matar för att inte visa var ungarna finns.
Gillan
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2007, 09:00) *
Dom finns säkert kvar i omgivningen men visar sig inte. Rödhakeungar är ofta borymmare, dom lämnar boet innan dom kan flyga riktigt och sitter sen på skyddade platser och ropar på mat. Ropet är ett svagt högt pipande som kan vara svårt att uppfatta men föräldrarna hör det. Dessa är dessutom väldigt försiktiga när dom matar för att inte visa var ungarna finns.

Ahaa, riktigt smarta gynnare alltså! Tack för intressant information Ruda. Nu får vi gå omkring och lyssna efter nåt ovanligt högt pipande då whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon