Hoppsan
Jag satte krokuslökar i höstas, men det enda som kommit upp är en massa blad. Inte en enda blomma! Har jag gjort nåt fel? Vad ska jag göra för att det ska bli blommor nästa år??
Eva 33c
De kan nog finnas fler svar, men en orsak kan vara att det var för "unga" lökar. Jag köpte billiga krokuslökar får några år sedan, och ingen blommade året efter utan fick bara blad. Men året därpå blommade alla och har fortsatt med det. Min gissning var att det var unga lökar (och kanske därför billiga?).
Så ge dem ett år till så kanske det löser sig av sig självt. yes.gif
lissa
Jag har haft samma problem, på en del kom det början till blomma, men den orkade inte komma fram, samma med ett par Narcisser.
Jag skyller på det konstiga vädret vi har haft i år. Mina började komma upp alldeles för tidigt, och sen kom det ju lite kallt igen, och så har det växlat hela tiden...nu har till och med bladen vissnat ner helt och hållet..Klimatförändringarna har gjort många av mina växter rådvillig iår sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon