Jag vet ingte om det är för att det är några trådar igång om Passiflora som gör att jag börjar fundera kring mina...
Jag var på vippen att ge upp min frösådd, men så började jag skönja små gröna blad i min "plug-box"? Nytt hopp tändes, men så börjar det komma mossa. [attachment=2875:PICT0090.JPG] Vad gör jag nu? Ventilerar, tar bort, ger upp?
Mvh SaraB
clivia
19-05-2007, 20:03
SaraB,
vattna inte, täck inte över de och vänta. Jag vet inte hur länge har du frön där men det dröjer lite innan första blad dyker upp. När du vattnar tänk på att det inte är vattenväxter du sköter om. De behöver torka lite mellan vattningarna
MVH/clivia
SaraB
19-05-2007, 20:13
Tack clivia!
Jag sådde i början av mars, haft dem i kylen några veckor och på fönsterbrädan den senaste månaden.
Jag vattnade bara i backen under till en början, men sen när mitt tålamod tröt vattnade jag lite till...
Det viktigaste är att småplantorna inte tar skada av mossan?!
clivia
19-05-2007, 20:59
Jag tror inte de tar skada av mossan. Mögel är farligare. De behöver frisk luft att dyka upp. Annars kan de ruttna i blöt jord. Ja, och tålamod övervinner alla envisa frön. Vänta lite till.
MVH/clivia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.