Full version: Passiflora igen
SaraB
Jag vet ingte om det är för att det är några trådar igång om Passiflora som gör att jag börjar fundera kring mina...

Jag var på vippen att ge upp min frösådd, men så började jag skönja små gröna blad i min "plug-box"?
Nytt hopp tändes, men så börjar det komma mossa.
[attachment=2875:PICT0090.JPG]
Vad gör jag nu? unsure.gif
Ventilerar, tar bort, ger upp?

Mvh SaraB
clivia
SaraB,

vattna inte, täck inte över de och vänta. Jag vet inte hur länge har du frön där men det dröjer lite innan första blad dyker upp. trostar.gif
När du vattnar tänk på att det inte är vattenväxter du sköter om. flirting.gif smile.gif De behöver torka lite mellan vattningarna slap.gif

MVH/clivia
SaraB
Tack clivia!

Jag sådde i början av mars, haft dem i kylen några veckor och på fönsterbrädan den senaste månaden.

Jag vattnade bara i backen under till en början, men sen när mitt tålamod tröt vattnade jag lite till... blush.gif

Det viktigaste är att småplantorna inte tar skada av mossan?!
clivia
Jag tror inte de tar skada av mossan. Mögel är farligare. De behöver frisk luft att dyka upp. Annars kan de ruttna i blöt jord. Ja, och tålamod övervinner alla envisa frön. flirting.gif Vänta lite till. smile.gif smile.gif

MVH/clivia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon