Hur skulle ni göra för att ändra denna raka tråkiga söder sida i min trädgård? Gräsmattan och buskarna har inte grönskat ännu så det ser lite trist ut,buskarna är syrener.
Fru Frö
19-05-2007, 19:26
Jag ser att du har ett växthus, så då törs jag föreslå pallkagar (som jag fått dille på) - du skulle ju få plats med flera stycken, och ha singel runtom - det är ju såååå snyggt!
Glutta in i någras album som har pallkragar, dock inte i mitt där får du inte mycket inspiration , endel har så läckert - hade jag plats så skulle jag med.........
sqrulan
19-05-2007, 19:52
Jag har mina pallkragar vid potatis landet redan men annars var det ett bra tips.
Alexander-VG-zon3
19-05-2007, 19:54
kan du inte liva upp det med rosor ??
och sen en massa vita och blåa och silvriga perenner som ger svalka och lyser på sommar kvällarna och ger även en skön bakgrund till rosorna och så kanske även gräs som ger höjd i mellan rosorna . och på våren kan du ha krokus och hyacinter som gör att det blir liv då plus kan du ju ha kryddor inne bland perennerna och rosorna
wolkenkrabber
19-05-2007, 19:57
förläng och gör rabattens kant mer vågig... lite ojämnt och sätt lite skuggtåliga perenner intill syrenerna (torktåliga?) lite ojämnt utplaserat så man får snirkla sig fram? och så lite olika höjder kanske?
sqrulan
19-05-2007, 23:09
Tack alla snälla för tipsen.
Jag ska försöka att snirkla till det,kanske nån typ av gång.
Jag har även tänkt på att sätta nåt under syrenerna,men är rädd att det blir svårt att gräva där pga rötter.
TantGredelin
19-05-2007, 23:32
Du skulle kunna sätta ett par smala flerstammiga träd, t. ex blodhägg eller finnoxel, så att du får ett par hållpunkter på den där raksträckan. OBS!!! Sätt dem inte i en rak rad i så fall!!! Eller ställ dit en stadig skärm ut från väggen med en rolig klematis på varje sida. Bryt av rakan, med andra ord.
Krolliljan
20-05-2007, 06:15
Lite höjd kanske. Buskr träd eller klätterväxter, ngn sittplats med härliga lavendlar????
sqrulan
20-05-2007, 09:03
En skärm kan jag sätta dit,vilket bra tips.Jag har ju lite klättrande växter på gång i sommar.
Bollpil plantor har jag,kanske man kan sätta någon av dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.