Annkina
Har sista dagarna blivit påhoppad i en blogg för att jag läst utan att kommentera. Nu är jag tom bannad från den sidan och får inte läsa mera.
Fast det är ganska lätt att ta sig förbi med fejkade ipnummer. Vilket retat henne ännu mera.

Visst är det kul med kommentarer, men inte blir jag arg på de som inget skriver. Lite nyfiken blir jag.
Ni som har bloggar, blir ni verkligen så sura om folk inte kommenterar?

Gå gärna in och läs om det i min blogg och klick er vidare till hennes längst ner i sista inlägget och förklara för mig om det är jag som är dum.
Kat
De flesta kommenterar inte.
Det beror kanske lite på vad man skriver om, men i mina bloggar är kommentarer mycket sällsynta.
Pirum
De absolut flesta kommenterar inte en blogg. Men det är ju trevligt att göra det ibland. Bland annat för att det ger mer energi åt den som gör bloggen. Eller, så tror jag iaf. Men KRAV på att kommentera, nänä...
Alba
Det är ytterst sällan jag lämnar en kommentar i en blogg. Brukar göra det då jag och bloggaren är närmare kända för varann. Då känns det bra att skriva en hälsning.
anna_rispan
Nej det är väl det vanligaste att bloggar läses men inte kommenteras. Men hur sjutton vet man att någon specifik har varit inne o kikat?? Det kan jag ju fundera på.

Men du kan ju faktiskt helt sonika strunta i det tjafset. Eller??
aanderss
CITAT (anna_rispan @ 20-05-2007, 20:15) *
Nej det är väl det vanligaste att bloggar läses men inte kommenteras. Men hur sjutton vet man att någon specifik har varit inne o kikat?? Det kan jag ju fundera på.

nån som behöver SL-biljetter?? jag har nåra över. nä men på sj hade varit bättre coolgleam.gif
Annkina
CITAT (anna_rispan @ 20-05-2007, 20:15) *

Finns olika program att använda till detta. Och hon har järnkoll på när var och hur och i vilka kommentarer man läst.

Blev bara så irriterad innan att jag inte kunde skita i det. Fått kommentarer om detta i ett par dagar.
marskattan
Jag tillhör nog den ovanliga gruppen som inte läser bloggar... men min spontana reaktion är: skriv då någon kommentar att du blivit tillsagd att skriva kommentar...
*Humlan*
Eller så låter du det helt enkelt bero... Sluta att besöka personens blogg, så lägger du inte mer "ved" på brasan. Ibland är det helt enkelt bättre att inte säga nåt, att bara låta tystnaden tala.

Jag har två bloggar, i min trädgårdsblogg kommenteras det i med jämna mellanrum och så klart är det jättekul att få respons på det man skriver men det är inte därför jag bloggar om min trädgård. Det är för min skull och mitt minne som jag bloggar för. Man glömmer så lätt när det gäller var olika plantor är nergrävda, olika projekt ideér och om hur olika rosor tar sig. Jättebra att kunna titta tillbaka om något är oklart.
*Stintan*
Jag gör precis som Alba blush.gif fast det är ytterst sällan jag läser okändas bloggar.
Tesa
Jag var ju bara tvungen att kolla då eftersom jag i princip aldrig läst en blogg...
...och jag säger då det...jösses..jag förstår varför jag inte läser bloggar.. thumbdown.gif och varför har man "hemliga dagböcker" på internet om jag får fråga??? slap.gif
..det är inte konstigt att det försiggår krig i världen alltså..
Det jag helst skulle vilja säga egentligen är nog "VÄX UPP" blink.gif
Annkina
CITAT (Tesa @ 21-05-2007, 12:31) *
Jag var ju bara tvungen att kolla då eftersom jag i princip aldrig läst en blogg...
...och jag säger då det...jösses..jag förstår varför jag inte läser bloggar.. thumbdown.gif och varför har man "hemliga dagböcker" på internet om jag får fråga??? slap.gif
..det är inte konstigt att det försiggår krig i världen alltså..
Det jag helst skulle vilja säga egentligen är nog "VÄX UPP" blink.gif

Känner personen som har den hemliga bloggen som hon hittat. Antar att det är den du syftar på.
Alltså en hemlig blogg kan man skaffa för att man känner att man behöver skriva av sig utan att folk vet vem man är. Som en dagbok från förr, fast med möjlighet att få respons och kritik på det man skriver. Tyvärr svårt att hålla helt hemligt som synes eftersom hon hittade den.
Gjorde även jag för att par månader sedan, men talade om det till bloggägaren istället för att gotta mig i andras problem, och skicka länken vidare till andra.
Tesa
Jag syftade inte på nån speciell blogg..bara fenomenet "hemlig dagbok" på INTERNET är ju så dumt att jag inte finner ord...Då får man väl räkna med att den "kommer ut" eller iallafall att möjligheten är väldigt stor..
Tog inte ställning vare sig för eller mot nån....tyckte bara att det liknade sandlåda alltihopa...
malin72
jag kan inget om bloggar så jag fattar inte ens vad eller hur jag ska göra...hittar inte vidare blush.gif dunno.gif
skogstroll
fånigt att bli arg, man borde bli glad att gå in på statistiken för att se hur många besökare man haft - finns ju inget tvång att kommentera! smile.gif
Morbid
Jag har en blog.. Men det är hemskt sällan någon kommenterar. Inte bryr väl jag mej om det, heller..

Vitsen med att ha en blog är väl i alla fall att folk ska kunna läsa den. Annars, om man vill ha hemliga saker för sej. Så får man väl gå till bokhandeln och köpa sej en fin dagbok.

Den som vill får gärna titta.. The herptile blog.

Annkina
CITAT (malin72 @ 22-05-2007, 08:57) *
jag kan inget om bloggar så jag fattar inte ens vad eller hur jag ska göra...hittar inte vidare blush.gif dunno.gif

Nu har jag ju skrivit nått till så man får leta sig fram om man är intresserad. smile.gif

Första om detta var iaf 245.
silos
Varför skall man bli sur om folk inte kommentera ohmy.gif ! Själv har jag blog och numera är det ingen som kommentera och visst undrar jag om folk överhuvudtaget läser. Dessutom är jag inte längre en flitig skrivare i min blog. Men jag tycker att andra får göra precis som de vill.
Ophelia
Läser sällan bloggar och kommenterar ännu mer sällan. Det där med att bli sur för att man inte kommenterar är rent trams. Då får man väl konstruera en tvingande spärr som inte "släpper ut en" från bloggen när man väl tagit sig dit. Har man inte mer i livet att bekymra sig för än att folk inte kommenterar bloggen, ja då har man alldeles för mycket fri tid.
Hannele
CITAT (Annkina @ 20-05-2007, 20:32) *
Finns olika program att använda till detta. Och hon har järnkoll på när var och hur och i vilka kommentarer man läst.

Suck. coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon