Cassiopeia
Jag har fått gräslök, fransk dragon och timjan från min svärmor. De är uppgrävda från hennes land medan jag ska ha dem i krukor. Vad behöver jag tänka på? Gräslöken har jag redan stoppat ner i en stor kruka (använde blomjord blandat med små lecakulor och perlit) och hoppas innerligt att den klarar sig, älskar gräslök. smile.gif
De andra två plantorna står nu på mitt balkongbord och jag funderar lite på hurdan jord de vill ha. Den jord de står i nu känns som lera... funkar det att sätta ner jordklumparna i samma jordblandning som gräslöken (fast i andra krukor förstås)?
Har läst att de vill ha "lätt jord", men de verkar ha trivs i lerjorden där de växte... klarar de att flytta till kruka tror ni?
Eva 33c
Jag tror de kommer att trivas fint i kruka. Använd samma jord som till gräslöken, det blir nog bra. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon