Full version: Bambi på besök
Gossen Ruda
[attachment=2933:bambi.jpg]

Denna råbock dök upp hos mig på fredagen. Först smög jag mig på den för att få några skapliga bilder, bl.a när den låg och vilade, men sen märkte jag att den inte var speciellt skygg. När jag skulle skrämma bort den från min svägerskas vinbärsbuskar som den attackerade var det nästan som den vägrade flytta på sig. Till sist visade det sig att den var inte alls rädd för mig, först när jag kom närmare än 10 meter flyttade den på sig några meter men inte mer.

Som tur var har den inte visat sig mer men det är lite lurigt. Brunstiga råbockar är inte att leka med, dom anfaller allt dom tror är andra bockar och hornen är inte heller något att leka med.
amaira
Wops, är han orädd kan han vara livsfarlig och bör avlivas snarast... Men det där vet du ju och har koll på.
Kommer han nära och ser "lekfull" ut, och du inte hinner undan, så slå till på nosen/ansiktet. Se till att du "slår" först, slå allt vad du kan! Ta sats från marken. Men främst, utsätt dig inte för faran förstås. Obehagligt... Men fin bild.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon