Full version: huuu ryser
råse-marie
Är det någon mer än jag som mår illa när ni hör caroline .... sick.gif
Hon var på radio nyss och det låter för dj..ligt
Yin o Yang
Håller med till 100% - hur kunde männsikan gå till final isvenska uttagningen confused.gif
Gossen Ruda
Du kan trösta dig med att du inte såg henne också. laugh.gif
råse-marie
Ja men tyvärr satt minnesbilden kvar från något TV program . fear.gif = skräckupplevelse sos.gif
Tezzla
CITAT (Yin o Yang @ 21-05-2007, 10:32) *
Håller med till 100% - hur kunde männsikan gå till final isvenska uttagningen confused.gif

Men det gjorde hon ju inte.
herkules
jag tycker hon är kalasbra! superduktig sångerska. och nej - jag driver inte med er, jag tycker verkligen det! smile.gif
Tezzla
Och så är hon sångpedagog a0a.gif Det ni!
Annie-72
Vem är det ni ondgör er över...?? Har inte en susning om vem caroline är och vilken uttagning det gäller..//Annie
Tezzla
CITAT (Annie-72 @ 21-05-2007, 11:16) *
Vem är det ni ondgör er över...?? Har inte en susning om vem caroline är och vilken uttagning det gäller..//Annie

http://www.youtube.com/watch?v=c6uFfbxn0fw
Betty
Inget Caroline af Ugglas-fan jag heller. Tyckte att hon ställde upp i fel tävling... hon hade passat bättre som deltagare i TV4:as gamla fredagsnöje Sikta mot stjärnorna, som Janis Joplin-kopia. Men jag tror inte att hon hade vunnit där heller...
Tezzla
CITAT (Betty @ 21-05-2007, 11:26) *
Inget Caroline af Ugglas-fan jag heller. Tyckte att hon ställde upp i fel tävling... hon hade passat bättre som deltagare i TV4:as gamla fredagsnöje Sikta mot stjärnorna, som Janis Joplin-kopia. Men jag tror inte att hon hade vunnit där heller...

Det är så himla trist med artisterna som låter och rör på sig som sina egna största idoler...
Annie-72
Åhh, jag förstår nu efter looken på youtube, det var ingen hit på någotsätt i mina ögon(öron) heller..
sqrulan
crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif

Man ska väl inte döma andra men jag tycker att hon

verkar aningen crazy.gif :-)))
Tesa
Jag tycker faktiskt att hennes version Ta en bit av mitt hjärta, älskling nästan är bättre än Joplins original..*ryyyyser*
...och Janis Joplin går inte av för hackor...
..och jag tycker det är helt otroligt att se en människa gå så in i det hon gör att hon fullständigt skiter i att hon ser ut som en crazy.gif
..jämför lite med Alanis Morisette eller Joe Cocker..helt inne i sin musik..
*Stintan*
Och jag tycker det är kul att det finns några som vågar sticka ut lite och inte vara som alla andra. Tycker att hon är ganska rolig även och det finns många som sjunger sämre än hon men....
det finns ju avstängningsknappar om man inte vill se eller höra så slipper man må illa flirting.gif
mamamaggan
Tillhör de som gillar henne just för att hon är den hon är och står för det. Köpte hennes tolkning av Janis Joplin direkt den kom , suverän översättning tycker jag.
Sailor Pluto
Beundrar också människan för att hon vågar sticka ut, och för att hon verkar så fokuserad på det hon gör yes.gif . Hon är ju allt annat än tråkig och slätstuken iaf smile.gif !
Castea
Hon är toppen! Kompetent, modig och personlig! Hennes låt i Melodifestivalen var en av mina favoriter.
stennie
Man ska ju helst inte se henne biggrin.gif Däremot hörde jag henne i något program(minns ej vad det heter) då hon sjög David Bowies, Space oddity.
Och det var otroligt bra!!!!!!
Berith
Njaae jag ryser nog inte när jag hör henne, men jag tycker inte att hon är nåt att hurra för ändå. thumbdown.gif Första gången jag la märke till henne (som jag kan påminna mej iaf) var i På spåret och där passade hon inte in alls.

Däremot får jag fruktansvärda rysningar när jag hör Marie Lindberg och hennes festivalbidrag. fear.gif Vore jag hund skulle jag säkert krypa under soffan och bara ligga och gny!
Pirum
Meh.

Jag är inget fan av Caroline, men, hon är ändå rätt skicklig - speciellt när hon inte härmar Janis Joplin. Dessutom verkar hon gå sina egna vägar ibland, och det är ju ofta mer intressant än skval-musiker.
Kat
Jag tycker jättebra om Caroline. Hon vågar vara lite egen och det gillar jag.

Ett tips för er som bor i Uppsalatrakten:
Caroline leder "kör för alla" där. Vad jag förstått får alla som vill vara med
- och sjunga "space oddity" bland annat flirting.gif
Gita
CITAT (herkules @ 21-05-2007, 11:13) *
jag tycker hon är kalasbra! superduktig sångerska. och nej - jag driver inte med er, jag tycker verkligen det! smile.gif

Jag tycker också att hon är kanonbra, ganska lik Janis Joplin. Men det är klart, gillar man t.ex Christer Sjögren (det absolut värsta jag kan komma på) så förstår jag att man inte gillar Caroline.
Gita
Floppy
Jag gillar inte heller henne...framför allt så gillar jag inte riktigt hennes röst...men jag måste erkänna att låten...alltså melodien och texten var faktiskt riktigt bra...hade någon annan sjungit låten hade den varit bland topp-tio för mig...
Netha
Nämn inte namnet... jag ryyyser!!!!
och det gör jag fastän jag också ryser lika mycket när Christer Sjögren hörs på radio eller syns i rutan.
cic
Tycker, som fler skrivit innan, att det är så himla befriande med människor som inte är som alla andra. Gillar henne.
Piccante
Sitter i skrivande stund och lyssnar på Caroline, har faktiskt inte hunnit lyssna igen Joplin på svenska innan.
Frihet är bara ett annat ord för att ingenting ha kvar, jag säger inget var allt han lämnade kvar... whistling.gif Så illa är det inte, ganska bra faktiskt. Långt ifrån de kväljningar man får av Christer Sjögren.
Gossen Ruda
Tydligen är smaken som baken beträffande ruggugglan. laugh.gif

För min del så påverkas nog uppfattningen om henne av hennes tillgjorda sätt i På spåret, jag har inte hört henne sjunga så mycket. Fast det verkar lite underligt när många här dels uppskattar henne för att hon vågar vara sin egen och samtidigt som hon är en Joplin-kopia. Får inte riktigt ihop det. rolleyes.gif Joplin var dock inte nån av mina idoler. Skall hon knarka ihjäl sig också som Joplin?

Att hon sen är ful som stryk och totalt osexig skall väl inte läggas henne till last, åtminstone så länge hon satsar som sångerska.
Kat
Med tanke på hur många som liknar betydligt mer alldagliga artister än Joplin, så kan man nog tycka att en Joplin-kopia är väldigt speciell, ja.
Fast Caroline LÅTER bara lite som Janis, hon har sitt eget uttryck i övrigt.

Tråkigt med folk som inte inser att det är tillgjort att "vara vanlig" också.
Tezzla
CITAT (Kat @ 22-05-2007, 11:21) *
Tråkigt med folk som inte inser att det är tillgjort att "vara vanlig" också.

Hur menar du då? Om man är som man är (=vanlig) så är man ju knappast tillgjord... confused.gif
Kat
Jo, det menar jag att man alltid är, mer eller mindre.
De flesta vill dock bara framstå som "vanliga" och beter sig därefter. Det är dock lika mycket tillgjordhet i det som någon annan approach.
Farbror Blå
Nu har jag sjungit i snart 27 år och det hon inte gör är sjunger falskt/ut tonart faktiskt!?
Möjligtvis kan man ogilla hennes röst, som jag håller med är ett försök (ett bra!) att likna just Janis Joplin
Man kan möjligtvis argumentera att scenshowen och framförallt låten sög.....
Malvia
Hennes mamma är sångpedagog och Caroline själv leder/startar upp "Alla Kan Sjunga" körer runt om i landet.

Hon har ju en speciell stil, tror att hon är hyperaktiv.
Anna2
Säga vad man vill om Caroline, men hon skapar debatt i varje fall.

Själv tycker jag hon är rätt cool faktiskt. Har tom köpt Joplin på svenska-skivan. Visst Janis Joplin i sig är både bättre och coolare, men jag tycker inte Caroline gjort bort sig alls på denna skiva.

Tror så här, antingen hatar man henne eller så gillar man henne skarpt. Har sällan hört någon tycka "sådär" om henne. Bara en sån sak. Inget lagom över henne. Bra.
anna_rispan
CITAT (Farbror Blå @ 22-05-2007, 16:27) *
Nu har jag sjungit i snart 27 år och det hon inte gör är sjunger falskt/ut tonart faktiskt!?
Möjligtvis kan man ogilla hennes röst, som jag håller med är ett försök (ett bra!) att likna just Janis Joplin
Man kan möjligtvis argumentera att scenshowen och framförallt låten sög.....

oj..kan du förklara din första mening där. jag hänger inte med.
Rossi
CITAT (råse-marie @ 21-05-2007, 10:19) *
Är det någon mer än jag som mår illa när ni hör caroline .... sick.gif
Hon var på radio nyss och det låter för dj..ligt

Jag klarar inte av henne. Såg henne när hon var med i På spåret och var tvungen att byta kanal. Men hon har nog inte alltid haft det så lätt. Har för mig att hon har varit knarkmissbrukare - och det syns ju nästan på henne - men har nog hamnat på rätt köl igen. Men jag fixar inte hennes stil.
*Stintan*
Ovanligt korkat inlägg Rossi, vad hon eventuellt har gjort i sin ungdom spelar väl ingen roll. Som jag sagt tidigare så gillar jag henne för att hon vågar vara sig själv till skillnad från så många andra.
Rossi
CITAT (Stintan43 @ 24-05-2007, 08:15) *
Ovanligt korkat inlägg Rossi, vad hon eventuellt har gjort i sin ungdom spelar väl ingen roll. Som jag sagt tidigare så gillar jag henne för att hon vågar vara sig själv till skillnad från så många andra.

Korkad kan du vara själv. Jag menar att hennes underliga beteende kan bero på att hon inte har haft det så lätt.
Pia L
Det där var väl ändå onödigt uttryckt Rossi!!
Stintan kallar inte dig för korkad, bara inlägget, men du kallar henne korkad wacko.gif
Att skylla olika sorters beteenden på att man inte haft det så lätt är ganska vanligt ja, det finns folk som haft det alldeles FÖR lätt som beter sig underligt ändå.
Ärligt talat så vet jag inte ens vem ni pratar om, men man behöver inta kalla varandra för korkad för att man har olika åsikter, även om man kan skriva korkade inlägg (som en del säkert tycker att det här är)
Gillan
Jösses! Frågan är om jag klarar av att få fram det jag vill ha sagt nu, utan att det blir värre?

Rossi! Du säger i ditt första inlägg att du inte klarar av henne. Och det är ju självlart okej eftersom alla har sin egen smak. Men du drar också upp hennes eventuella bakgrund! Vad har den med saken att göra? Där har du Stintans reaktion.

Sen säger du att Stintan är korkad för att hon har synpunkter på just det. Och där har du Pias reaktion.............och min flirting.gif

Och Rossi! Det finns många med underligt beteende utan att för den skull ha haft en brokig bakgrund smiley_small_hug.gif giggle.gif
*Stintan*
Pia o Gillan smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Bra med människor som förstår vad man menar flirting.gif
Bee
Jag är inte överdrivet förtjust i Caroline av Ugglas. Det beror på att hon har varit med för mycket i tv! I snart sagt varenda underhållningsprogram har hon dykt upp, i alla kanaler. Jag tror att det kan ligga en artist i fatet att bli FÖR MYCKET exponerad under en kort tid. Folk tröttnar. Det som var roligt en eller två gånger kanske inte är lika roligt 9:e gången.

Vad beträffar Janis Joplin - ja, jag var inte så förtjust i henne heller. Vissa låtar gjorde hon bra, men...

Fast vill man lyssna på en fräsch ny "Joplin-utgåva" som lovar gott så lyssna på den svenska gruppen Oh Laura och deras låt "Release me". Videon ligger ute på YouTube och den spelas en del i radion. - Den både låter och känns riktigt bra smile.gif
Betty
CITAT (Bee @ 24-05-2007, 12:02) *
.../ Fast vill man lyssna på en fräsch ny "Joplin-utgåva" som lovar gott så lyssna på den svenska gruppen Oh Laura och deras låt "Release me". Videon ligger ute på YouTube och den spelas en del i radion. - Den både låter och känns riktigt bra smile.gif

Hörde den första gången i en reklamfilm för SAAB, underbar! tummenupp.gif Länk
Magdis
Jag vet inte vad jag ska säga om Caroline af Ugglas mer än att hon sticker ut ordentligt. Jag kan inte bedöma om det är bra eller dåligt, det bara är så.

Jag uppfattade Rossis kommentar om Carolines bakgrund som ett försök att förklara varför hon har ett underligt beteende idag. Jag kan inte riktigt förstå varför ni blir upprörda över det. Jag tror inte att hon menade att folk ska lastas för sånt de gjort i ungdomen.
Anma
Har inte mer än ögnat igenom inläggen, reagerade på vissa.

Tillgjord. Så fort en människa inte faller i ramen av det "normala" är man tillgjord. Varför det? Hon kanske bara är sådan? När hon är "normal", det kanske är då hon är tillgjord? Nåt att tänka på.

Jag tror att Carolina af Ugglas bara är så där. Övraktiv med livlig fantasi och yviga rörelser. Det som är så skönt med henne är att hon vågar var som hon är, och inte skäms för det. Jag beundrar henne för det. Dessutom är hon väldigt intelligent. Ett av de smartaste i mediavärlden just nu, tycker jag.
Ibland blir det för mycket, men det ligger då på mig, inte på Carolina. Hon kan inte hjälpa att jag inte mäktar med henne alla gånger!

Falskt sjunger hon inte. Inte heller med fel tonart. Hon har en speciell stil att sjunga och en speciell röst, men hon behärskar sjungandet och vet precis hur hon ska utnyttja sin säregna röst. Hon låter cool, tycker jag.

Vad hon har/inte har gjort tidigare har nog inte så mycket med hennes rörelsemönster och stil att göra. Jämför med Torsten Flink. När han är "på" drogsvängen syns det på lång väg. När han hållit sig ren ett tag syns det också. Stammat har han alltid gjort.
En i min närhet var sönderdrogad, efter några veckor som ren började hon tappa den stilen hon hade som drogmissbrukare. Efter ett halvår var hennes rörelsemönster och stil precis som innan hon började med skiten.
Nu vet jag inte om Carolina drogat eller inte, poängen är att de aktiva drogarna har "knarrkarstilen" De rena har det inte. Mer än i början av den nyktra karriären. Förutom när man knarkat sönder nervsystemet och är skakis mm. Men det är en annan sak.

Carolina är befriande skön med sin stil. Tycker jag. Men som sagt är hon lite för mycket ibland och då har jag friheten att stänga av tv:n.
Pirum
Fast ganska många rockstjärnor har definitivt knarkat till sig ett udda...sätt. Tänk bara på Ozzy Osbourne, etc.

Men jag vill inflika att af Ugglas inte alls framstår sådan för mig, bara säregen på ett positivt sätt. Dock har jag inte köpt någon av hennes skivor eller laddat ner någon av hennes låtar.
Sailor Pluto
Hmm, jag har aldrig ens tänkt tanken att Caroline af Ugglas knarkar/har knarkat. Hon har bara ett speciellt livligt kroppsspråk och som någon skrev, en lika livlig fantasi.
Anma
CITAT (Pirum @ 24-05-2007, 13:18) *
Fast ganska många rockstjärnor har definitivt knarkat till sig ett udda...sätt. Tänk bara på Ozzy Osbourne, etc.

Ja, han med flera har ju knarkat till sig neurologiska skador... smile.gif
zaaritha
Tja--men hon gör ju faktiskt Janis Joplin`s låtar ganska bra--även om texterna inte
stämmer så bra.................... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon