Annie-72
magen är i uppror, jag kan inte sova på nätterna, har bara hund i huvudet och vill shoppa till den lille..

Det blir en Luzernstövare, en ganska mörk liten hane.. Så nu ser jag mig själv i tältsäng i hallen i några månader..//Annie
Sailor Pluto
giggle.gif Vet precis vad du pratar om! Fast det verkar vara nåt som slår till hos de som skaffar äldre hundar också tongue.gif . Det pirrar liksom i hela kroppen och man planerar och planerar och planerar.... Både vad man ska köpa för roliga grejer åt vovven och vad man ska göra för aktiviteter. Sen blir det pannkaka av alltihop när hunden inte är ett dugg intresserad av allt man har köpt och helst vill ägna sej åt att gosa i soffan hela dagarna wub.gif .
*Stintan*
Ta det lugnt bara den första tiden du har valpen så att den får lära känna dig och sin nya miljö ordentligt. Inte behöver du ligga i tältsäng i flera månader bara du ser till att valpen känner sig trygg och att du går ut med den efter att den lekt, ätit och sovit. Gå då till samma lilla gräsplätt varje gång och gå inte in förrän den gjort ifrån sig något och då ska den såklart ha massor med beröm. Snart nog kommer man underfund med hur hunden är men kom ihåg att det är du som bestämmer och är flockledare. Det kommer säkert att gå jättebra.
Annie-72
Hej Stintan!! Hoppas du har rätt.. ser det inte som en höjdare i tältsäng men vi vill inte ha upp hunden på övervåningen pga allergirisker.. Men jag hoppas att det löser sig ändå.. Har idag börjat med lite förberedande shopping...Halsband, koppel, klåtång, två små tuggben och en leksak.. Sen blir det bädd, bur till bilen, foder. Åhh vad väntan är lång...
cic
Vilken blick! wub.gif

Lycka till!
Cathis
Vilken sötnos wub.gif

Lycka till med valpen och hoppas att du slipper ligga för
länge i tältsängen. Jag hade min lille valp nedanför sängen
de första dagarna så det var bara att stoppa ner handen
och klappa lite om han gnällde, vilket han bara gjorde de
två första dagarna.
Leia

Såååå söt! wub.gif
Cam & co
I know that feeling ... yahoo.gif Här väntas det också på valp, men av betydligt större sort flirting.gif en Grand Danois-kille närmare bestämt .... som kommer hem strax efter midsommar ... men så har vi även en dräktig tik (också det Grand Danois) här hemma som ska ha valpar om sisådär 2 veckor bara ... så det blir fullt ös & mycket annat att tänka på tills vår lille kille kommer hem också - OJ vad härligt det ska bli.

Lycka till med din valp!
evelina
Så söt!! wub.gif Lycka till med valpen.
Annie-72
Ja, imorgon är det bara en vecka till kvar, men hur härdar man ut.. visst finns det mycket att förbereda men ändå... *suck* en är som ungarna inför deras födelsedag...//Annie
Tezzla

Det var nog bland det sötaste jag sett!!! yahoo.gif
zaaritha
Ska vara jakthund, alltså?
Annie-72
Ja, han skall bli en kommande jaktkamrat men även vara en familjemedlem.. sönerna och jag längtar såå. Idag är det fem dagar kvar tills jag får möta honom för första gången.. Tur det är mkt att stå i under veckan//Annie
Eva i Skåne
Dags imorgon då. Lycka till yahoo.gif
Kajsa i Arvika
ÄÄÄÄÄNTLIGEN den 1/6!!!!

Hoppas du berättar mer om den underbart söta lilla vovven!!

Lycka till! yahoo.gif
Annie-72
Hejsan!! Ja nu är han hemma här.. vilken pärla trygg och glad.. men busig så det förslår och frimodig. HAn har mycket att utforska i trädgården men trots detta så är ju grannarnas tomter minst lika kul, så ingen av grannarna har nog lyckats undgå vad han heter.. Barna är inte alltid lika glada i hans tänder och förstår inte heller hans sätt att leka men det ger sig nog.. Han är sååå go att snosa på..Jag trodde att jag skulle kunna pyssla mer i trädgården men det hinns inte med så mycket.. fast idag tog vi gemensam siesta på vardagsrummsmattan//Annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon