Marina Zon 3
I går kom jag hem kl 20.00. efter att ha lämnat min son att sova över hos sin mormor o morfar. Jag satt i soffan en liten stund, men jag kunde helt enkelt inte sitta still. Jag gick ut i trädgården o började bygga en stenmur! Min sambo var tvungen att komma ut o hämta mig ett tag efter tio!
I dag har det regnat o blåst snålt men inte ens det kunde hindra mig. Efter att ha hämtat min son åkte vi till trädgårdshandeln o köpte två klematisar. Dom kommer att pryda sin plats utmed stenmuren blomma.gif
Att gå i trädgården, o känna doften av syren, är som yoga för själen!
pleximaster
Jag vet hur det känns! Vi har haft 27 grader här idag och nu på kvällen när lillan sover har jag fixat i trädgården. Nu när jag gick in kvart över tio var det helt vindstilla och 22 grader varmt. Kaprifolen störtblommar och doftar i hela trädgården…
Underbart!

MVH plexi
Cathis
Vad skönt det är att höra att det finns fler som inte kan slita sig
från trädgården. Visst är det härligt att få lite jord under naglarna giggle.gif
och känna blomdoften omkring sig. Härligt
marskattan
Jag har varit likadan både igår och idag... Det är så underbart att gå omkring och påta i sin egen takt. Man drar upp lite ogräs här och där, planterar något, sår något och går där och funderar på hur man ska ha det.

Jag har hört hur grannarnas barn kallats in till middag och tänkt att jag måste snart oxå gå in och äta, men på något sätt har tiden bara swichat förbi och klockan har varit en bra bit efter 10 innan jag kommit in. Men jag skulle inte vilja byta bort det mot något, disken får stå på diskbänken tills någon (annan!) tar bort den giggle.gif

Detta mår jag bra av och det ska jag fortsätta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon