skogstroll
som den ivriga gröngöling jag är som äntligen fått växthus har jag blitt alldeles snurrig i huvet av allt man kan odla. Och VAD kan man egentligen odla i kallväxthus?

Är det någon vits att odla tex mangold (jag är heltokig i de där Bright Lights), kryddor m.m. Jag har väldigt djupa jordbäddar. Några tips? Vad odlar ni?

thanks.gif
rosita
Tomater, gurka, aubergine, physalis, pepino t ex.
katah
tomat, gurka, paprika ,chili, några blommor och en underbar tips:
jordgubbar, ta in några plantor på hösten, de behöver ingen underhåll på vintern, kanske lite vatten när växthuset är på plus-sidan på våren, för det regnar ju inte där wink.gif , men sedan kommer de underbara första gubbarna en månad tidigare..
Cathis
Tomater, gurka, paprika, ibland melon och en
vinranka. Och så driver jag upp sommarblommor
där på våren.
Karin M i zon 5-6
Samma som Cathis, här! Ätbart och sommarblommor, lite perenner på tillväxt, vinranka...
Hälsningar Karin
sqrulan
CITAT (katah @ 22-05-2007, 17:04) *
tomat, gurka, paprika ,chili, några blommor och en underbar tips:
jordgubbar, ta in några plantor på hösten, de behöver ingen underhåll på vintern, kanske lite vatten när växthuset är på plus-sidan på våren, för det regnar ju inte där wink.gif , men sedan kommer de underbara första gubbarna en månad tidigare..

Det var ett bra tips!
Tack så mycket.
Mitt ynka men värdefulla växthus:-))Då alla planterats ut ska tomater och någon innomhus-
växt dit.
Jonas70
CITAT (sqrulan @ 22-05-2007, 22:49) *
Det var ett bra tips!
Tack så mycket.
Mitt ynka men värdefulla växthus:-))Då alla planterats ut ska tomater och någon innomhus-
växt dit.

Det ser lite trångt ut hos dig wink.gif men det gör det hos mig oxå. Det är väl så det ska vara när man fortfarande har kvar plantor i växthuset som sedan ska planteras ut i trädgården och i lådor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon