Full version: Fuchsia o mini ros
Drontan
Har köpt två fuschisa som jag samplanterat i en stor kruka tänkte det kunde bli läcker med de olika blommorna i samma kruka. Tar bort frökapslarna som bildats o hoppas de blommar längre då. Men hittar inte hur man ska ta hand om dem. Sol-skugga? frost? torka ut eller hållas fuktig?

Samma gäller två små mina rosor jag köpte. Brukar inte kunna hålla liv i dem inne men går kanske bättre på balkongen.

Tips nån?
Alexander-VG-zon3
Fuchsia - placeras i öst-norr . vill ha fuktig men inte blötjord . näringskrävande klara frost på hösten jag brukar ge mina frost så dom tappar bladen och förstår att det blir höst och vinter . sen efter lite frost och snö ( inte lägre än -5c ) men sen åker dom in i vintervila inte mycket vatten och i ett ljust källar fönster är bäst , vintertemperatur ska vara runt +10c +5c gör inget om det skulle bli frost i utrymmet dom står under vintern det klara dom . sen på våren börja vattna försiktigt men ha det torrt än sen sätt dom lite varmare sen när det kommer blad vattna mer och plantera om . mina åker ut i öst när norr håller +15c sen tar jag in dom på natten om det går under +5c dom kan va lite sega men i början av maj har dom fult med blad . sen toppar du dom och gör om allt igen

miniros - vill inte ha det torrt och väst-söder - sen kan du linda in dom i nånting på vintern och övervintra dom ute .
ingela 3113
Hej.
Fuchsia skall stå i halvskugga och bråkas av väder och vind, vattnas när bladen ser lite ledsna ut.
Tål lite frost om de är stora. Rosor gillar sol, mycket vatten och gödning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon