Nyss åt den upp nästan varenda blad på plommonträdet! Vi som har varit så glada över att äntligen fått blommor i den. Inte fått frukt på två år!
Sambon är på jobbet så jag fick jaga bort den själv. Men det var inte det lättaste. Hur skrämmer man en älg??? Sambon skulle ringa en bekant som jagar, han kanske har några tips.
Vi bor i skogskanten men har ett par grannar. Vi fick gå över och säga att vi jagar bort älg så de inte tror att vi grälar när det hörs skrik här. ;-)
De har inte sett älgen ens, för vårt hus är närmast skogen så älgen går nog inte över till dem. Och det är vi som har de mumsiga rönnarna, som idag ser ut som om nån gått bärsärkagång med häcksaxen.
Jag älskar djur, men den här besten kan få flytta på sig lite!!! In i skogen med dig!
CITAT (sqrulan @ 22-05-2007, 22:33)

Lär den att människor är elaka djur som bara vill döda!

Det är det vi försöker; visa den att den ska vara rädd för oss. Annars kan stackarn inte få leva om den beter sig såhär.
Hur ska jag våga gå ut med barnen idag? Har varit inomhus i två dar nu. Mest p.g.a. vädret men också för att vi inte vill bli sparkade av en älg. Sonen brukar sova ute i vagn. Det vågar jag inte låta honom göra nu. Lämnar inte honom ensam såklart, men älgen kan ju komma smygande plötsligt.
Den märks ju inte ens innan den är i närheten. Har precis samma färg som tallarna.