Full version: En älg!
Aries
Både igår och idag har en älg kommit och betat på våra rönnar. Och plommonträdet fick sig en snaggning också såg jag idag.
Den verkar tämligen orädd. En fjolårskalv kanske?

Älg vid dotterns gunga

Älg i trädgården

//La in bilderna här istället. Älgen har inte synts till mer. Vi skrämde iväg den på rätt sätt tydligen; genom att springa mot den och attackera. Tydligen gör älgkon så när den vill att kalven ska lämna henne. Hoppas den har det bra i skogen nu!
Snöflinga
Inte kul med en älg som har ens trädgård som skafferi .... jag skulle bli ranting.gif Får era grannar också besök eller bor ni själva mitt i skogen unsure.gif Att skjuta av några smällare kanske hjälper ...
Gossen Ruda
Säkerligen en nyss bortstött fjolårskalv. Kontakta polisen om den inte ger sig iväg.
Betty
Javisst är det en fjolårskalv! När älgkon får nya kalvar så stöter hon bort fjolårskalvarna , det sker vid den här tiden varje år. De bortstötta fjolårskalvarna irrar förvirrat omkring och riskerar att ställa till med både det ena och det andra innan de finner sig i nyordningen. Läs mer här: Länk
sqrulan
bravo.gif

Visst är det roligt med djur,men försök att skrämma bort den.

Lär den att människor är elaka djur som bara vill döda! devil.gif
Aries
Nyss åt den upp nästan varenda blad på plommonträdet! Vi som har varit så glada över att äntligen fått blommor i den. Inte fått frukt på två år! -cry-.gif

Sambon är på jobbet så jag fick jaga bort den själv. Men det var inte det lättaste. Hur skrämmer man en älg??? Sambon skulle ringa en bekant som jagar, han kanske har några tips.

Vi bor i skogskanten men har ett par grannar. Vi fick gå över och säga att vi jagar bort älg så de inte tror att vi grälar när det hörs skrik här. ;-)
De har inte sett älgen ens, för vårt hus är närmast skogen så älgen går nog inte över till dem. Och det är vi som har de mumsiga rönnarna, som idag ser ut som om nån gått bärsärkagång med häcksaxen. blink.gif ranting.gif

Jag älskar djur, men den här besten kan få flytta på sig lite!!! In i skogen med dig!

CITAT (sqrulan @ 22-05-2007, 22:33) *
bravo.gif

Lär den att människor är elaka djur som bara vill döda! devil.gif

Det är det vi försöker; visa den att den ska vara rädd för oss. Annars kan stackarn inte få leva om den beter sig såhär.

Hur ska jag våga gå ut med barnen idag? Har varit inomhus i två dar nu. Mest p.g.a. vädret men också för att vi inte vill bli sparkade av en älg. Sonen brukar sova ute i vagn. Det vågar jag inte låta honom göra nu. Lämnar inte honom ensam såklart, men älgen kan ju komma smygande plötsligt.
Den märks ju inte ens innan den är i närheten. Har precis samma färg som tallarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon