Full version: Hjälp! Idétorka!
Lemonne

Min balkong är helt underbar under den varmaste högsommaren eftersom den ligger i nordostligt läge. Jag har sol fram till två-tiden på eftermiddagen.

Men jag kan inte komma på vad jag ska ha i balkonglådorna i år. Jag har idétorka. Förr har jag alltid haft vanliga zonalpelargoner, vilket har fungerat bra, men nu har de blivit så stora att jag inte vill stoppa ned dem i en balkonglåda. Så vad ska jag ha istället? Jag tycker om gröna bladverk, och jag tycker det är otroligt vackert när det hänger ned.

Huset är gult med vita knutar, och jag vill inte ha något som smälter in för mycket, så helst inte gult. Däremot älskar jag vitt, rosa, blått och rött... så färgen spelar inte så stor roll. Vad tycker ni? Några tips?
Fenja
Jag satte hänglobelia och dubbelblommande flitig lisa (båda finns i flera färger) i fjol och det blev både frodigt och färgglatt!
Mvh
Fenja
noora
I år har jag sett många blomsterhandlare och plantskolor sälja en rosa-röd Dianthus med c:a 4 cm stora blommor. Jag köpte en själv och ställde i en kruka på trappan, den är jättevacker och blommar hur mycket som helst! Inte direkt hängande, men du kanske kan kombinera med något grönt hängande? Den är dessutom perenn, så när den har gjort sitt i lådan kan man sätta den i en rabatt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon