Full version: Dyra pellisar?
Bee
Jag har räknat på vad mina pelargonsticklingar har kostat mig. Det blev lite dyrt tror jag smile.gif

I början av april köpte jag sticklingar från Odla. Totalt 15 sticklingar och priset inkl frakt blev 264:-. Jag hade inga lämpliga krukor varför jag köpte 12st 12-centimeters plastkrukor plus fat för tot 132:-. Jag hittade en större kruka hemma där jag kunde stoppa ner tre av sticklingarna. Så här långt är då styckepriset uppe i 26:40/st. Helt ok. I måndags tillkom en större kostnad. Rörmokaren var tvungen att komma för att rensa avloppet då det blev stopp i söndags när jag diskat ur de 12 plastkrukorna efter omplantering av pellisarna. Hans faktura har inte kommit än men erfarenheten säger mig att den ligger på minst 1500:- fear.gif Slutsats: Det är nog bäst att detta blir världens vackraste pellisar!! biggrin.gif biggrin.gif Och jag vill rekommendera att inte diska ur plastkrukorna utan att nogsamt ha torkat ur alla jordrester först!
Yin o Yang
crying.gif -cry-.gif slap.gif

Jag håller tummarna för dina pellisar. Mina artar sig riktigt bra - och vi har också haft rörmokare. Det var dock inte p g a kruktvätt utan byte av alla rör whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon