Full version: gurka i miniväxthus?
Blomma71
År det nån som testat att ha gurkplanta i miniväxthus a´la rusta ?
Eller kan man ha dem mot husväggen med ett fönster lutat mot ?

Hur många gurkor får man från en planta?

Mvh Susanne
rosita
Jag testade för några år sedan att ha en slanggurka i miniväxthus, men det blev alltid för varmt. Dessutom blev ju gurkplantan alldeles för stor för att få plats i minsta växthuset med 3 hyllor! thumbdown.gif
Visst kan du ha gurka mot husväggen! Det går alldeles utmärkt! Och fönster lutat emot kan du ju ha tills plantan blir för stor, sen klarar den sig utan! Hur många gurkor man kan få på en planta är väldigt olika, kanske 6-14 unsure.gif
Här har jag använt plast tills plantorna blev stora:
[attachment=3061:gurkor__1_.JPG]
Blomma71
Tack Rosita !

Tror du det går bra med södervägg?

Mvh Susanne
rosita
Det går alldeles utmärkt! Kom bara ihåg att vara försiktig och låt den vänja sig vid solen under några dagar! Du kan skugga den med odlingsväv t ex. 000.gif
lena:-)
Det går alldels utmärkt med gurka mot en södervägg.
Jag har haft det i flera år, man måste bara vattna ordentligt och gödsla. Odlingsväven är jättebra att ha för värmens skull i början innan temperaturen stabiliseras. Tänk på att gurkor vill ha varmt och stort utrymme i kruka/hink eller vad du nu planterar i.

"sommargurksjälvförsörjande"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon