mamamaggan
23-05-2007, 21:02
Har en Rosa Wardii Culta sedan ett par år tillbaka. I år verkar det som om den inte har klarat vintern eller så kommer den väldigt sent. Någon som har den och har några erfarenheter att dela med sig av? Den har varit ganska sen andra år men i år slår den , i fall den nu lever , alla rekord.
Nej, tyvärr. Den står på min önskelista så jag vill gärna höra hur det går för din. Jag har bara sett den på bild i L-Å Gustavssons bok om vildrosor och där ser man bara en gren -är den lika vacker i verkligheten, och i sin helhet? Hoppas den klarar sig!
mamamaggan
24-05-2007, 19:55
Visst är den vacker , annars vill säga , men inte i år. Stod på min önkselista ett tag också men så köpte jag den hos FloraLinnea för ett par år sedan.
Har varit ut och tittat till den i dag och det ser lite tveksamt ut tycker jag. Om man tittar på de få grenar som är kvar så ser det ut som om det ska komma blad men det händer liksom inget. Väntar iaf ett tag så får vi se.
Olyckligtvis var det på samma sätt med min stadiga Königin von Dänemark, det kom små ansattser till blad och sedan inget mer -då RÅKADE jag lyfta i den och den visade sig ha blivit av med nästan hela sitt rotsystem -vattensork. Nu har jag klippt ner den massor och hoppas att kanske, kanske. Fast jag är novis på området och har aldrigt klippt ner någon ros sådär så vi får se. Om den inte klarar sig kan jag iof. med gott samvete köpa fler rosor=)
mamamaggan
02-06-2007, 20:01
Har inte märkt att rötterna skulle var borta men det kryllar av myror i jorden!!!!!!!!!!! Kan det ha med saken att göra?
mamamaggan
19-06-2007, 21:12
Tröttnade och grävde till slut upp den . Men då visade det sig att det kom ett nytt skott nerifrån. vi satte den i en kruka så länge och nu kommer det flera ny skott . Hur länge klarar den sig i kruka ? Vi har satt den i en stor djup kruka så att roten får ordentligt med plats.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.