Ingela_67
Min rhododendron som jag planterade för 3 år sedan har farit väldigt illa varenda vinter..men mirakulöst nog verkar den ändå leva...men i år ser den bedrövlig ut..nästan inga blad alls..bara någon grön tunn kvist här och där. Eftersom jag bor i zon 6 så funderar jag på att flytta in den och plantera den i växthuset istället för att den kanske ska kunna återhämta sig.
Dessutom tänkte jag klippa ner den rejält.

Men tål den både flytt och nedklippning på en och samma gång?? Eller hur ska jag hantera den?

// Ingela.
Lena i Torslanda
Växthus låter inte som en bra placering för Rhododenron som gillar lite svalare temperaturer, fukt och vandrande skugga.
Jag tycker du ska försöka hitta en bättre plats för den ute där den inte blir så illa ansatt och ge den en riktigt bra torvjord att växa i. Klipp samtidigt bort det värsta och se till att vattna den rejält.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon