Full version: luktolvon
lena:-)
Vad skall ajg göra med mina Luktolvon.? Buskarna är risiga och trista och bladen krullar ihop sig och ser konstiga ut.
Kan man klippa ner dem rejält nu efter blomningen och behandla dem för ohyran ( vad det nu kan vara) eller vad skall man göra åt dem? Jag förskte klippa ner dem lite förra sommaren men det nya som kommer är hårt angripet av det "krulliga" och det ser inte friskt ut alls.
TantGredelin
Du ska nog ge den gödning och vatten så står den emot angreppen bättre. Har den blommat ordentligt så är den försvagad ett tag och behöver näring.
Cilla
Jag tog hand om ett par eländiga doftolvon (tror det var Kejsarhybridolvn och en annan sort) med krulliga, angripna och outvecklade blad och ingen tillväxt - luckrade jorden ordentligt kring dem, öste på med kogödsel och vattnade under vår och försommar och de svarade direkt med stora, mörkgröna blad, ordentlig tillväxt och året därpå med blom som höll länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon