jag bryter snart i hopa på all ohyra som härjar ,, har ni sånna här problem vid kusten ?
fruktträden är totalt nästintill kalätna och träden är såå stora så jag har ingen möjlighet att döda larverna i träden . och rosorna ska man inte prata om dom ser såå bedrövliga ut . rosorna får jag klämma larver på varje dag jag tror på fult allvar att larverna har hunnit att äta upp deras andra löv omgång . när jag väl gått igenom varje blad på rosorna gissa vad!!! då är där hälften tillbaka om några dagar igen och bladen bara vissnar veck ,, eller kan inte kalla det blad bladneverna vissnar veck och det ser så lika fult ut . och som inte larverna va nog med allt så är alla frukträden fulla med bladlöss så myrorna har kul med och myrorna själva tycker inte att bladlössen räcker så myrf*******n tuggar i sig alla rosknopparna . börjar tror larverna äter ros knopparna också bara för att jävlas fast dom är mätta . och det går inte spruta med nåt medel heller idioterna är ju in rullade i bladen . sen läste jag i en tidning eller på nätet eller va det va, att man skulle håva in larverna som hängde i luften . jo jätte smart ide verkligen, skakar man träden eller rosorna som om det va en jordbävning så kan man håva in max 3larver ,,, 3larver i veckan tar ju verkligen ner antalet NOT . och som pricken över i'et så har mullvadarna haft fest JIPPI
sååå nu har jag skrivit av mig tänkte använda mer svärord men det får min goda vän få höra i stället