Jag kan skicka rotsticklingar av både marockansk mynta och pepparmynta (en variant med lite mörkare blad) om någon vill ha. Dom revar nåt förskräckligt

Jag har även vanlig grönmynta, Eau de cologne-mynta och en sort som jag inte vet namnet på (jag plockade revor från en ödetomt för femton år sen) som jag kan dela med mig av. Den tredje sorten har lite ludna blad, jag har kallat den gråmynta men jag är inte säker på att det är det. Den har en väldigt mjuk och trevlig smak, jag tycker själv att det är den bästa till te.
Vill man ha en beskedligare sort kan man testa ananasmynta, den har jag ännu inte ens hägnat in eftersom den har vuxit såpass klent. Den har snygga variegerade ludna blad. Smaken är inte speciellt spännande, ananastonen ger den snarast en lite obehaglig bismak. Jag kan nog dela med mig av en stickling eller två om någon vill ha (först till kvarn i så fall), den har börjat sträcka sig lite väl långt från planteringsstället.
Alltså, det här med myntor verkar ju vara ganska populärt. Jag tar och slänger ihop en mynta-bytestråd i kryddforumet, det kanske finns nån som kan dela med sig av fler sorter