Jag tänkte göra ett stöd till luktärter, men vet inte riktigt hur. Jag försökte först med tunna bambupinnar i en pyramid, men luktärterna verkar inte vilja klättra så. Måste man ha horisontala pinnar eller trådar? Någon som har bilder eller tips på hur man kan göra?
Mufflan
25-05-2007, 09:36
Hönsnät är fantastiskt bra, de klättrar hur fint som helst på hönsnäten. Det går utmärkt att klä in ställningar, en större sten, etc med hönsnät, annat som fungererar är björkris.
Mufflan
Madeleine1
26-05-2007, 21:37
Hm... Jag har också märkt att det där med lodräta pinnar inte är att föredra. Nät låter vettigt, det får nog bli något sådant. Eller om jag kan sno runt 'natursnöre' runt min kon på något vis...
CITAT (Madeleine1 @ 26-05-2007, 22:37)

Hm... Jag har också märkt att det där med lodräta pinnar inte är att föredra. Nät låter vettigt, det får nog bli något sådant. Eller om jag kan sno runt 'natursnöre' runt min kon på något vis...
Så gjorde jag...alltså snodde natursnöre runt och nu är det bara att hoppas att de vill klättra...
Cassandra
26-05-2007, 22:22
Att ha luktärtor klättrande mot en (plast)växthusvägg, går det, eller blir det för varmt så de bränns sönder?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.