Ingela_67
Jag älskar Iris i olika format och fick häromdagen veta att det fanns en hemsida: www.irisar.se där man kan beställa över nätet. Fina bilder på blommande exemplar...så givetvis kunde inte "ha-begäret" whistling.gif stoppas men pga begränsad ekonomi och inte alltför billiga priser så blev det 2 st eftersom frakten går på drygt en hundring.

Sen får jag ett mail om att de har en minigräns på beställningar på minst 240 kr...+ frakt 125 thumbdown.gif skulle resultera i 355 kr. Och min order låg på 160 kr. Jag tycker att det är dålig stil att vi som kunder ska behöva beställa för minst 240 kr...frakten är ju ändå inte billig så varför tvinga kunderna?? En miniordergräns på 150 vore väl då rimligare?? Irisarna är ju inte billiga heller så det drar fort ihop till större summor.

Jag mailade företaget om mina synpunkter och sa att jag då hellre avbokar ordern...fick tillbaka ett kort mail om att ordern är avbokad men inga kommentarer på mina synpunkter.

// Ingela.
*Digitalis*
Företagen bestämmer ju själva hur de vill ha det... Det är ju inga välgörenhetsinrättningar! Att frakten är dyrare beror kanske på att det är levande blommor de skickar? Ingen aning. Det brukar ju dessutom finnas information om hur man ska beställa, vad de har för krav etc, som man kan läsa innan man beställer. Som kund bestämmer man dessutom själv om eller var man handlar, det är absolut ingen som tvingar en! ;-)

Du kan kanske byta till dig av någon annan trädgårdsentusiast istället? Eller köpa billigare av någon som har över vid delning? Det brukar finnas rätt många annonser lite överallt.
Tezzla
CITAT (Ingela_67 @ 25-05-2007, 09:08) *
Sen får jag ett mail om att de har en minigräns på beställningar på minst 240 kr...+ frakt 125 thumbdown.gif skulle resultera i 355 kr. Och min order låg på 160 kr. Jag tycker att det är dålig stil att vi som kunder ska behöva beställa för minst 240 kr...frakten är ju ändå inte billig så varför tvinga kunderna?? En miniordergräns på 150 vore väl då rimligare?? Irisarna är ju inte billiga heller så det drar fort ihop till större summor.

Fast du blir ju faktiskt erbjuden en tjänst, en möjlighet att beställa över nätet och då får man ju köpa de regler som finns, även fast jag förstår att det känns lite surt. (själv lyckas jag ju aldrig hålla mig till en lagom budget utan beställer alltid för mycket whistling.gif )
Kat
Som egen företagare så måste jag tyvärr säga att jag förstår dem. Tid är dessvärre pengar och det tar nästan lika lång tid att packa en liten order som att hantera en stor.
Postens avgifter är ju ingenting som tillfaller företagaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon