Full version: Svart rabatt
fredwel
Hej!

Vita rabatter har man ju hört talas om. Jag slogs just av idén att göra en svart rabatt!

Svarta tulpaner, svart iris, svarta gräs, vill minnas att jag sett en svart prydnadsmajs i DBW:s trädgård i Visby.

Blir nog en liten rabatt, ananrs blir det lite väl dystert rolleyes.gif

Vad säger ni? Kul eller bara tokigt?

/fredrik
Busan73
En utmärkt idé. Är själv såld på svarta blommor. Dystert blir det inte, blommans svarta färg mot de gröna bladen blir väldigt fint.
Glöm inte att plantera svart akleja. smile.gif
troja
Kanon idè!!!
Tag med svarta stockrosor i planteringen med.
tiagirl
Jag har blandat svart(mörkt...)och vitt i en rabatt här nu och väntar verkligen med spänning på resultatet!!!

Har satt bla svart buskkrasse, luktärt, stockros, blomman för dagen, penseer/violer, 3 olika aklejor, blåklint...sen hittar jag inte så mkt mera...

vitt: Månvinda, rosenböna, purpurklätt, nån stenväxt, rosenskära, solros, vit/svarta vallmo, helvita vallmo, grå/svarta vallmo och lite annat.

Ska bli jätteintressant att se om det verkligen blir mörka plantor av det jag sått! Endel är ju "orginalfröer" men endel är ju fröer från förra året som jag köpt av andra.

CITAT (fredwel @ 25-05-2007, 09:19) *
vill minnas att jag sett en svart prydnadsmajs i DBW:s trädgård i Visby.

På tradera är det en som heter Mizzery, hon säljer svart majs, både plantor och frö mellan varven...
Hannele
Jag har samlat svarta buskar och svartbladiga perenner,
jag framhäver det med andra bladfärger:

[attachment=3650:6596svartRabatt.jpg]
tiagirl
Vad är det längst till vänster och så längst till höger? Det gilalde jag! Och så trädet i mitten!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon