Rosa Alba
Jag har köpt en "Ingrid Bergman" som min sambo ska få i present först nästa vecka när han fyller år. Va nämligen rädd för att den skulle vara slut om jag väntade. Nu är frågan om den kan vara i krukan i en vecka hos mina föräldrar och sedan planteras hemma hos oss? Eller ska jag plantera den hos mina föräldrar först och sedan gräva upp den och cyckla hem med den?
SaraS
Den kan stå i krukan. Vattna och pyssla lite med den.
Rosa Alba
Ok, tack thanks.gif
AnnammA
Det är det som är fördelen med krukodlade rosor, jämfört med barrotat : att den krukodlade rosen kan få växa i sin kruka hela sommaren , och sedan kan du plantera den. Givetvis måste du vattna i krukan under tiden den växer där, och du bör nog undvika den varmaste sommardagen vid planteringstillfället, och även passa med vattning efteråt.

Hälsn

AnnA
Rosa Alba
Jag anade att det skulle gå bra att ha den i kruka, men bäst att fråga någon som har mer erfarenhet smile.gif

Hoppas min sambo blir glad över rosen. Vi har ör bara fyra månader sedan flyttat till ett litet kedjehus med en trädgård som endast hade ett äppelträd och en lång svajande tuja. biggrin.gif Har redan planterat mängder av växter och sått frön i rabatten som jag gjort... Hårt jobb att gräva i lerjord rolleyes.gif
Isabell10
Hoppas din sambo blir glad för denna underbar ros som ni kan njuta va varje år.
Jag har bara sett den hos andra så det ska bli underbart att själv få njuta va dom tre plantorna jag har.
Tänk vilken doft färg mm.
Och att man kan ta in rosorna som snittblomma visste jag inte det är ju kanon.
Ewa L
Jag är inte så överväldigad av röda rosor normalt, men just denna! rose.gif

Har själv nyligen planterat 3 st.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon