Full version: blomster bilder
Alexander-VG-zon3
heeeeeeej

var ute och tog lite kort på blommor å knoppar

usch vilket dåligt kort jag fick på aklejorna ,, men vackert blommar dom . är såååååååå glad att den brokbladiga aklejan vill blomma . och frilands planterade rosmarin har knoppar överallt den svenska vintern gjorde susen på den har aldrig fått en blommande rosmarin av att övervintra den i källaren .och min övervintrade fuchsia har klarat sig fint tog ut den i feb och dagar under vintern som va på plus sidan och sen skydd på nätterna om det blev lägre än -1c och sen när det blev varmt kom blad och nu är där knoppar överallt , hoppas bara jag klara den en vinter till och en vinter till
Tezzla
Härligt, härligt! wub.gif Snart är det sommar! yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
denna blomman är min minsta blomma jag har i trädgården ,, och så inne azaleans sista vita blomma för detta året nu ska den bara växa till sig så den kan blomma lika fint nästa vår . och rosorna har knoppar
Alba
Härliga, fina bilder.
Några av mina Aklejor är uppe 5-6 cm.......det är ett avlångt land vi lever i med stora skillnader. Min scilla har precis blommat ut och tulpanerna är också på väg åt samma håll.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tezzla @ 25-05-2007, 13:54) *
Härligt, härligt! wub.gif Snart är det sommar! yahoo.gif

japp det är underbart

CITAT (Alba @ 25-05-2007, 14:55) *
Härliga, fina bilder.
Några av mina Aklejor är uppe 5-6 cm.......det är ett avlångt land vi lever i med stora skillnader. Min scilla har precis blommat ut och tulpanerna är också på väg åt samma håll.

jo det är stor skillnad i klimatet så ,,, jag har klippt ner mina scilla nu
Alexander-VG-zon3
lite bilder från broby
hittade ett område fult med förvildade aklejor .. vad är detta för en lökväxt?? vita stjärnblommor får den nån som kan ge id ? och sen ett kort på några förvildade irisar . och så i någons trädgård 3bilder
Biggan_
Ser den vita ut så här, så är det morgonstjärna.

[attachment=3187:017.jpg]

Fina bilder Linus!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Biggan_ @ 25-05-2007, 21:25) *
Ser den vita ut så här, så är det morgonstjärna.

[attachment=3187:017.jpg]

Fina bilder Linus!

tusen tack ,,, då är den släkt med stjärnlök eller va den heter ? ??

för jag tänkte på det namnet först men så kom jag på att stjärnlöken inte är härdig du vet den som säljs som krukväxt ,, orange stjärnlök . trevligt med en sådan lök i trädgården har den lite här å där

vacker bild du har på den
Blomstertanten
ornithogallum heter den på latin
AnnammA
Fast jag tror inte det är en Morgonstjärna, utan att det är en "Bergslök" eller någon Alliumsläkting. Morgonstjärnan är mera "grönaktigt", genomskinligt vit.

Hälsn

AnnA
Biggan_
Jag tror nog ändå att det är en morgonstjärna! yes.gif

Morgonstjärna
AnnammA
Jo, jag kan ha fel. Det är bara det att jag ha ett minne långt bort i barnaåren, då jag och en kompis var och plockade morgonstjärnor vid en gammal prästgård, och enligt mitt minne såg inte dessa, som vi kallade morgonstjärnor ut så.
Jag ska kolla runt lite mer här hemma, för om nu dessa på Flaxxss bilder är morgonstjärnor, har också vi sådana i vår trädgård.(Fast jag tror inte jag har planterat dem...)

Hälsn

AnnA

Biggan_
CITAT (AnnammA @ 27-05-2007, 00:04) *
Jo, jag kan ha fel. Det är bara det att jag ha ett minne långt bort i barnaåren, då jag och en kompis var och plockade morgonstjärnor vid en gammal prästgård, och enligt mitt minne såg inte dessa, som vi kallade morgonstjärnor ut så.
Jag ska kolla runt lite mer här hemma, för om nu dessa på Flaxxss bilder är morgonstjärnor, har också vi sådana i vår trädgård.(Fast jag tror inte jag har planterat dem...)

Hälsn

AnnA

Det kan inte vara en morgonstjärna som finns bredvid din ros i "blomstertidstråden" unsure.gif unsure.gif unsure.gif ???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon