Hej Jag har i nån tidning sett en ställning (cirkelformad) att sätta på hängränor för klätterväter men kan för mitt liv inte hitta vart
jag sett det. Är det nån annan som sett och kan hjälpa mig= Det var ju orerhärt läckert:)
Mvh Barbro
Drontan
29-05-2007, 23:47
Tyvärr inte...
men en ide vore ju o klä in rännorna i nät...
Margaretha
31-05-2007, 08:35
Vi har köpt en ställning att sätta på stupröret på Hornbach. Där klättrar nu en vacker klematis. Jättetrevligt!
Klätterställning runt stuprör lät intressant! Har du någon bild du kan visa? Jag sökte på Hornbachs hemsida men fann inget (och förresten har vi inte Hornbach där jag bor) men det kan ju finnas någonannanstans.
Weibulls marknadsför trådspaljer som placeras runt stuprör. Tyvärr finns det inga bilder på deras webbplats, men jag såg sådana på Blomsterlandet häromdagen.
Uppifrån i tvärsnitt ser de ut som ett stort U som man fäster i väggen bakom stupröret och med röret i själva böjen.
Har en sån som jag köpt på handelsträdgården -04. Finns i olika storlekar.
[attachment=3662:slingerbladverk.jpg]
Mycket elegant.
Margaretha
07-06-2007, 15:33
Vår är samma idé, men Uet är mindre och finmaskigare och grönt. Inköpt på Hornbach alltså.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.