ansan
varför blommar den inte? det var blommor på den när jag köpte den för tre år sen, sedan dess har ingen stängel vuxit upp. Den utvecklar hela tiden nya blad occh rötter men vill inte blomma. Vad ska jag göra?
Biggan_
Har du provat att flytta på den? Du kan sätta ut den utomhus, men vänta till efter midsommar när nätterna är lite varmare, och skydda den från solen! Är det en brudorkidé så får den inte stå med vatten i bladrosetten för då ruttnar den.
ansan
tack för svaret. har ingen plats att sätta den utomhus då jag inte har tillgång till balkong eller så. JAg har fönster åt sydost och nordväst. I sydost kommer direktsol några timmar under dagen men inte i de andra fönstrerna då de vätter mot en innergård med höga hus runt omkring. Den står placerade i nordvästfönstret.
ansan
Titta! jag missade att det redan fanns en sådan tråd här på sidan. Ska genast bege mig dit. men det vore ändå intressant att veta om placering. Vilket väderstreck är att föredra?
Christer i Falköping
Nordväst. Den behöver inget solljus, men mycket ljus ändå så nordväst passar utmärkt.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon