Pirum
Jaha, ännu en identifieringstråd. Ber änna om ursäkt på nåt sätt. Men jag blir galen. Den här sabla plantan satte jag för några år sedan, inbillar jag mig, men har tappat bort fröpåsen (sparar ungefär alla påsar (vilket är skrämmande - man ser hur många hundra man lagt på fröer), förutom denna)

Så, vad är det. Har för mig att det kan vara nån madra, malva eller nåt sånt. Men det känns inte rätt.

[attachment=3217:Konstig1.jpg]

[attachment=3218:konstig2.jpg]

Jag vet att bilderna inte är sådär superbra, rentav usla eftersom en översiktsbild saknas. Men jag tog dem för att jag själv skulle kolla i böcker och på internet. Men det funkar dåligt.

Kanske får jag återkomma när skrället blommar (fast då kanske jag kan lista ut det själv).

Jag _tror_ den ska blomma rosa.
Tesa
Ser ut som myskmalva, tycker jag..
Inte så konstigt att röra ihop eftersom det finns en myskmadra också.. wacko.gif
Tesa
bidde lite många svar..
MrsMP
Tror också det är en myskmalva..har en likadan..eller två...och mina blommar i vitt.... smile.gif
Pirum
Tack, ja, myskmalva måste det vara smile.gif Tycker jag känner igen den nu. Tror jag googlade på myskmadra förut...eh...smile.gif Tack för svaren som sagt.
Bee
Ah, det är i alla fall inte brännmanet, så mycket vet jag giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon