Full version: linnaeus
e_sedell
Är det någon som har några åsikter om Linnaeus-rosen?
Tycker ni det är något att satsa på eller är det bara ett pr-jippo?
Alexander-VG-zon3
jag har inga åsikter om den mer än att den är väldigt vacker och skulle vilja ha den fast nu har jag inte råd att köpa en så det blir ingen för mig ,, men jag skulle köpa den bara för den är vacker
zaaritha
Var kan jag se ett foto?
TantGredelin
[attachment=3239:linneus.jpg]
zaaritha
Verkar vara vacker!
Buskros?
TantGredelin
Jag minns inte, men jag tror den beskrivs som rabattros, 70-80 cm hög och med utbrett växtsätt. Den finns på kedjan Bogrönt, vissa av plantskolorna har bilder och beskrivningar. Jag blev väldigt förtjust. Har misslyckats med massor av rosor, så varför inte även denna? whistling.gif
zaaritha
Vill ha!
Men; vill ju helst ha lågvuxna, breda rosor..............
rödluvan
Jag fick en Linneus ros i present i år, så jag har inte sett den blomma men har precis planterat ut den. Den lär vara en marktäckande ros.
Nån som har erfarenhet av den?
Är den ny, pr från Linné året eller vaddå?
Kajsa

Linnaeus är en underbar ros som kom från Poulsen rosor i Danmark förra året, den är frisk, bladen ser polerade ut, men räkna med att den blir mycket högre än det står, mina 5 st blev mellan 1 - 1.20 m, den räknas också till gruppen Moderna Buskrosor. Har flera färger i blomman gul, orange och rosa, blommar mycket. Ett bra rosköp.
rödluvan
Oj blir den så hög, trevligt, men bra att veta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon