Full version: Gullregn och klematis
LarsV
Hej,

Jag funderar på att plantera en klematis som får klättra upp i ett gullregn. Men självklart får det inte skada gullregnet.

Min korta fråga är alltså; finns det någon risk att gullregn eller klematis inte klarar sig om man gör en sådan samplantering?
TantGredelin
Hoppas nån svarar för jag har haft samma tanke. Jag tänkte sätta en Clematis viticella som blommar sent när gullregnet verkligen inte är mycket att titta på. Jag tror inte det kan bli problem. Hur stort är ditt gullregn?
KURT
Väljer man en förädlad storblommande klematis så brukar de inte ha lika stor växtkraft. Skuggar man inte gullregnets blommande delar så bör det inte påverka.
TantGredelin
CITAT (KURT @ 27-05-2007, 07:42) *
Väljer man en förädlad storblommande klematis så brukar de inte ha lika stor växtkraft. Skuggar man inte gullregnets blommande delar så bör det inte påverka.

Måste man inte klippa ner de storblommiga? Det kan kanske bli problem med det, i alla fall i ett gullregn som grenar sig på låg höjd. Eller vad tror du?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon