Merlin
Till min nya rosrabatt med gammaldags rosor letar jag efter perenner i marsipanrosa och gräddvit alltså inte rosa och vit ellet så utan just dom nyanserna confused.gif . Tar emot alla råd med glädje smile.gif
Boxer
Är det "babyrosa" och "vintervitt" du tänker på?

Kanske kan någon av dessa passa: stjärnflocka, prickklocka, rosa körvel, rosenkronill, plymspirea 'Kneiffii', fänrikshjärta 'Alba', edelweiss
Krolliljan
Blekgul nunneört ?
pleximaster
Pioner?

mvh plexi
lyckero
Gulvädd (konstigt namn - är vintervit) Scabiosa ochroleuca.
Namnsorter av potentilla - fingerört.
Geranium i sorter - kanske spansknäva.
Hosta med gräddvit bladfärg (och grönt).
Lyckero
Merlin
CITAT (Boxer @ 27-05-2007, 00:44) *
Är det "babyrosa" och "vintervitt" du tänker på?

Kanske kan någon av dessa passa: stjärnflocka, prickklocka, rosa körvel, rosenkronill, plymspirea 'Kneiffii', fänrikshjärta 'Alba', edelweiss

Babyrosa är nog rätt nyans, men den vita färgen jag tänker på liknar gammaldags mjölk i färgen(gräddvit) blink.gif . Edelweiss är ju väldigt vit i färgen, liksom vit-vit.... Stjärnflocka blir bra, liksom prickklocka och så köpte jag en rosa mjölkklocka och irisen Edward av Windsor smile.gif . Fänrikshjärtan i rosa är planterade men har egentligen "fel" nyans. Plymspirean kan också platsa ska googla efter den...och efter hostor men finns hostor med gräddvit färg på bladen???? Geranium är sådd och har börjat komma upp nu-hoppas det blir rätt sort (har för mig att nävor korsar sig med varandra???)!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon