Full version: Solen
Laci
Idag har jag haft ärmlös klänning för första gången under 2007. Jag har plockat lite med mina blommor och rensat lite ogräs, men oj vad solen har bränt..... Man ser tydligt vart klänningen satt (är ganska vit där) men vad det röda gör ont.... tror inte att jag kommer att kunna sova så mycket inatt.

Är det någon annan som har råkat "illa ut" på grund av solen under helgen?

Pirum
Det där ser inte bekvämt ut alls din stackare.
Jag tycker att jag bränt mig en smula, men bara ovanför halsen och inte alls så mycket. Solen är lömsk under den här tiden på året sad.gif Eller, lömsk ända fram tills september kan man nästan säga.
Alba
Apoteket säljer en bra gel som man smörjer som har kylande effekt.

I onsdags då vi körde virke med båten nästan hela dagen blev det lite för mycket för ansiktet. Smorde denna svalkande kräm.....jätteskönt och vädigt effektivt.
myskmadra
Uff din stackare!
Jag är lite, lite bränd på axlarna och i nacken. (smorde väl in mig lite slarvigt)
Funderar på att skaffa en solhatt med brätten som skyddar axlarna.
Rose
Använder ni inte solskyddsmedel med hög faktor? unsure.gif
Pirum
Jag undrar vad som är bäst. Ok att bränna sig så mycket är inte alls bra. Men om jag skulle använda faktor 25 varje dag (den har jag på sjön exv) så skulle jag ju aldrig bli brun, aldrig få ett skydd, och få använda solkräm varenda dag hela sommaren? Ska jag satsa på att bränna mig lite grand lite då och då nu på våren, för att få lite mer färg inför sommaren?
Tezzla
CITAT (Pirum @ 27-05-2007, 15:27) *
Men om jag skulle använda faktor 25 varje dag (den har jag på sjön exv) så skulle jag ju aldrig bli brun, aldrig få ett skydd, och få använda solkräm varenda dag hela sommaren?

Fast solkskydd innebär ju inte att du inte blir brun utan att du kan vara mycket längre i solen med skyddad hud flirting.gif Tja, jag använder hellre solskydd varje dag hela sommaren än inte gör det...
stina
Jag bränner mej aldrig och blir väldigt fort brun. Nu i helgen har jag varit mycket i solen och i eftermiddags gick jag omkring i skogsdungen på vår tomt och plockade liljekonvaljer. Då kom min trädgårdskompis och ropade på mej. När jag tittade upp började hon skratta och sa: Du ser ut som ett skogstroll! tongue.gif Mitt hår har blivit väldigt ljust och det stod rakt upp eftersom jag bökat i rabatterna och ansiktet är alldeles mörkbrunt - jag ser smutsig ut. En syn för gudarna alltså.... giggle.gif
åsali
Jag ser ut ungefär som du på armarna...
Bränd.
Det hettar i ansiktet.

Så dumt. Jag vet ju att jag inte tål solen, rödhårig som jag är.
Varför smorde jag inte in mig?
Nåja, jag är van... blink.gif
Chanku
Ajaj, aldrig roligt att bränna sig. Själv brände jag mig rejält i början av förra sommaren och har fortfarande kvar märkena efter linnet blink.gif Jag behövde inte sola mig mer på den sommaren iallafall *skrattar*
renate
Här var inte så varmt att jag gick i linne,på eftermiddagen regnade det haha.Jag är redan lite brun,bränner mig inte så lätt.
Farbror Blå
Ajaj, vet hur det känns med den sortens bränna.
Hoppas det blev bättre med kylgel, eller hur du nu gjorde.
Sett sommartråden?
jes-80
O-ja, känner igen det där...,har varit ute i min köksträdgård där solen gassar hela dagen. 3 dagar i rad, kom på att smörja mig först tredje dagen...gissa om det gör ont!? på ryggen blev jag pepparkaksbrun direkt men i ansiktet är jag röd och det gör rejält ont! vad gör man för att lindra? har inte bränt mig förr vad jag kan minnas....inte så här iaf....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon