Eva 33c
Jag ska flytta min brokbladiga kirskål till en mer "rymningssäker" rabatt. Funderar på om man skulle kunna ha lite krolliljor ( har flera jag kan flytta dit) där också. Tycker det "känns" som det borde gå. Kirskålen är ju en gansla "ytlig" varelse medan liljan går mer på djupet. Någon som provat? Annars får jag väl bli den första.... rolleyes.gif
olgak
Jag har inte prövat men tror också att det går smile.gif!
Ophelia
Ja jag hoppas det. Har nämligen sammanfört krollisar med brokbladig kirskål, alunrot modell större med röda blad samt andra lökar som får blomma på våren innan kirskålen tar över.

Min upplevelse är att krollisar har kommit upp såpass mycket att kirskålen inte utgör några hinder.
Eva 33c
Det låter ju hoppfullt! tummenupp.gif
Förutom krolliljor och kirskål blir det också en kant av jättedaggkåpa.
troja
Jag har ett område i min trädgård som är lite vild vuxen (min trädgård är ganska stor ca 7000kvm) där växer det kirskål i massor och även massa krolliljor och dom blir fler till antalet varje år.
Ophelia
Tror det funkar ganska bra med lök och kirs. Har även jättelök och det blir snyggt med kirs som täcker de fula bladen nu när de börjar blomma.

Hoppas även att de röda bladen på alunroten ska sticka upp. Det är en ganska stor alunrot och jag hoppas den ska kunna hävda sig.
Eva 33c
Jättelöken var ett bra tips också, ska komma ihåg det när det blir "lök-köpar-dax"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon