Hej,
Har nu läst allt jag kan hitta om hösthallon här på forumet. Är intresserad av att köpa sorten Allgold Risarp (från Herberts hallon i Harplinge).
Jag bor strax norr om Lund i Skåne där vi har många plantskolor i området men jag har inte lyckats hitta den här sorten. Någon som kan ge tips?
Vilket odlingsdjup kräver hallon? Jag vet att de skall planteras grunt men hur mycket djup kräver rötterna?
Tack för alla bra tips ni delar med er av här på forumet.
Mvh Christina
Åsa, mälardalen zon 2
27-05-2007, 12:42
Tror att plantorna främst säljs hos Zetas i Stockholm numera Herbert har inte så mycket odling kvar. Men annars har ju du inte så långt att åka till Harplinge du kan ju höra om du kan få komma och handla några plantor direkt hos honom.
Såhär står det på hemsidan angående att besöka dem och handla direkt hos dem:
"Vi tar gärna emot besök och vi säljer också plantor, men då måste du ringa först så vi kan komma överens om en tid. Då får du också vägbeskrivning, ett måste om du ska hitta oss. "
Herbert Arvidsson
27-05-2007, 14:49
Hej vi hänger med fortfarande och hälsar dig välkommen till Risarp Harplinge för att köpa våra hallonsorter. Bara ett villkor ring först, se hemsidan. Tack Åsa för alla som du hänvisar till vår hemsida Mvh Ingeborg och Herbert
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.