Fenja
Vill minnas att det fanns en tråd tidigare om hur man dödade Naverlönn och jag fick känslan av att det kanske inte är helt lätt...? Jag kan få ett tiotal naverlönnbuskar som är 150-200 cm och duktigt yviga. Får jag framtida problem att hålla ordning på dem tro?
Mvh
Fenja
Dzad
Tror jag väl inte.

Alla lönnar är väl fina smile.gif
Fast vanliga lönnar sprider väl sig inte med rötterna i alla fall... däremot e ju lönnfröna duktiga på att gro.
Ophelia
Jag tycker de är vackra. De blir väldigt fina som flerstammiga lägre träd. Sedan kan jag tycka att de har vackra blad både i form och färg tummenupp.gif
Airamya
Mja, det är nog mitt planerade naverlönnsmord du läst om... *skrattar*
Naverlönnar är jättefina och sprider sig inte som ogräs. Visst fröar de av sig lite men absolut inte hysteriskt. Det växer en naverlönn mitt i en av mina pioner och det är inte så kul men det är sånt som händer...
Anledningen till att jag planerar ett bestialiskt mord på mina är att det är en jättegammal häck med naverlönnar som skymmer sikten ut mot gatan så det är bara en tidsfråga innan vi kör över en unge på skateboard och det känns inte helt rätt.
Jag har en jättehäck naverlönnar mot en av grannarna oxå och det är jag bara glad för.
Tycker inte du ska vara rädd för dessa vackra plantor smile.gif
Fenja
Tack alla! Då blir det nog sådana här biggrin.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon