Full version: Vad kan detta vara
*Stintan*
Idag när jag var ute och åkte såg jag något jag inte tror jag sett förut. Det fanns inget hus i direkt närhet utan växte i dikeskanten med skogen bakom.

Buskaget va säkert 1½ meter högt med dessa enorma blommor och så en massa skott vid sidan av. Själva blommorna va lika stora som på bilden om inte större. Glöm inte klicka på bilderna rolleyes.gif
[attachment=3281:27_maj_004.jpg]

[attachment=3282:27_maj_005.jpg]
Ophelia
Jag skulle gissa på harris (Cytisus scoparius).
*Stintan*
yahoo.gif det måste det vara. Stämmer jättebra när jag läste om den. bravo.gif

Tack Ophelia vad duktig du är wub.gif
ingrid fuxwall
Är det inte en ärtväxt?

ingrid
Ophelia
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-05-2007, 21:03) *
Är det inte en ärtväxt?

ingrid

Jepp....tillhör familjen ärtväxt tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Har flera gånger plockat skidorna (bör kanske skämmas eftersom jag inte frågade markägaren crying.gif - en stiftelse) Men sedan gjorde jag något fel eftersom inget grodde, eller gjorde jag helt fel? Hur ska man föröka dem?

ingrid
Ophelia
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-05-2007, 21:32) *
Har flera gånger plockat skidorna (bör kanske skämmas eftersom jag inte frågade markägaren crying.gif - en stiftelse) Men sedan gjorde jag något fel eftersom inget grodde, eller gjorde jag helt fel? Hur ska man föröka dem?

ingrid

Testat med stickling? Jag hade nog testat med sticklingar redan nu och sedan tagit sticklingar i juli för att se vad som fungerar bäst smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon